از میان خبرها

تصویب 60 میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری استان
امسال 60 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در خراسان جنوبی مصوب شد. 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این که در نشست های مردمی بیش از ۸۰  درصد درخواست های آن به اجرای طرح های آبخیزداری برمی گردد افزود: اکنون نگرانی و دغدغه مردم نسبت به ملی شدن اراضی از بین رفته است و بیش از  ۸۰ درصد درخواست ها در مورد طرح های آبخیزداری است که با توجه به تصویب طرح عملیات آبخیزداری در بالادست قنات ها و تعیین اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان این نگرانی در حال برطرف شدن است. 
«علیرضا نصرآبادی» ادامه داد: برای تغییر نگاه جامعه هدف و حل دغدغه مردم اقدام به برگزاری نشست های مردمی از سال گذشته در همه شهرستان ها کرده ایم.   وی مهم ترین هدف از برگزاری نشست ها را آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و اصلاح نگاه جامعه مخاطب نسبت به منابع طبیعی دانست و گفت: سال گذشته ۱۹ نشست و از ابتدای امسال تاکنون شش نشست مردمی برگزار شده است. به گفته وی در این نشست ها پس از طرح مشکل، راهکارهای مورد نیاز توسط کارشناسان اعلام می شود و چنان چه نیاز به پیگیری داشته باشد توسط دفتر ستادی اداره کل بررسی و نتیجه کتبی به متقاضی اعلام می شود.
اراضی پایین دست سد رزه زیر کشت پاییزه می رود
208 هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست سد رزه درمیان زیرکشت پاییزه می رود. به گزارش «خراسان جنوبی» جلسه هیئت مدیره شرکت تعاونی ظفر پایاب سد رزه با حضور مشاور رئیس سازمان در امور اجرایی، مدیر جهاد کشاورزی درمیان و سرگروه های تعیین شده تشکیل شد.بنابراین گزارش در این جلسه قسمت 208 هکتاری اراضی پایین دست سد به 14 قسمت مساوی تقسیم و بین سرگروه ها قرعه کشی شد. همچنین در نهایت مقرر شد که سرگروه ها زیر نظر شرکت برای کشت پاییزه در این اراضی اقدام کنند. این گزارش حاکی است، پس از برگزاری سه جلسه با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و بخشدار گزیک و اعضای چاه مشاع رزه، بعد از گذشت چند سال از خاموشی چاه و استفاده نشدن از آن به دلیل مشکلات فنی؛ بالاخره مشکلات فنی چاه برطرف شد و آماده بهره برداری است.
دو مقام  دانشگاه بیرجند در جشنواره قرآنی کشور
دانشجویان دانشگاه بیرجند در سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور موفق به کسب مقام دوم در رشته فیلم نامه نویسی و مقام سوم در رشته اذان شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، « هادی جهانی راد» دانشجوی این دانشگاه موفق به کسب رتبه دوم در رشته فیلم نامه نویسی و وحید سازنده دانشجوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دبیر کانون دانشجویی مطالعات اجتماعی در سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشگاه زنجان برگزار شد حائز رتبه سوم در رشته اذان شد.
بنابراین گزارش چهار نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند در مرحله کشوری سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور حضور یافتند.
تعاملات علمی دانشگاه بیرجند و رومانی افزایش می یابد
تعاملات علمی و آموزشی دانشگاه بیرجند با دانشگاه های رومانی افزایش می یابد. به گزارش «خراسان جنوبی» دکتر آدریان شیمون دانشیار دانشگاه پترومایور سخنرانی خود را با موضوع روند انتقال اقتصاد سوسیالیستی به کاپیتالیستی در کشور رومانی در جمع اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه بیرجند ارائه کرد. دکتر آدریان شیمون همچنین در دیدار با دکتر «محسن آیتی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند ضمن تشکر از میزبانی شایسته این دانشگاه برتلاش برای افزایش بیش از پیش تعاملات علمی با کشور رومانی تأکید کرد.
این گزارش حاکی است این دانشیار رومانیایی اولین استاد اروپایی است که در قالب برنامه تبادل استاد و دانشجو ( اراسموس ) در دانشگاه بیرجند حضور پیدا کرده است. دانشگاه بیرجند هم اکنون با سه دانشگاه از اتحادیه اروپا برنامه عملیاتی تبادل استاد و دانشجو در قالب آراسموس دارد.