تریبون

کاهش 7 درصدی قربانیان 
تصادف های شهریور 
تعداد جانباختگان تصادف ها در خراسان جنوبی از ابتدای شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هفت درصد کاهش داشته است.مدیر کل پزشکی قانونی گفت: از ابتدای شهریور امسال 27 نفر در استان بر اثر تصادف جان باختند که 12 نفر خانم و 15 نفر آقا بودند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 29 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند. به گزارش صدا و سیما، «جعفرزاده» افزود: در این حوادث  13 نفر بر اثر برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر و 9 نفر به دلیل واژگونی   و بقیه عابر پیاده بودند که براثر برخورد با خودرو جان باختند . به گفته وی از این تعداد 22 تصادف منجر به مرگ در جاده های برون شهری رخ داده است .
زیباسازی بولوار 
زکریای رازی و خلیل طهماسبی
90 درصد عملیات زیباسازی و به سازی بولوار زکریای رازی و خلیل طهماسبی حدفاصل میدان سفیر امید تا پارک توحید انجام شد.شهردار بیرجند گفت: زیباسازی این دو بولوار که در امتداد هم قرار دارد به طول پنج هزار متر و با هزینه ای معادل پنج میلیارد و 610 میلیون ریال انجام می شود. 
«جاوید» با اشاره به اجرای جدول کشی، موزاییک فرش و ایجاد باکس فضای سبز اظهار کرد: سیستم آبیاری نوین نیز در مسیر این بولوارها اجرا می شود. وی به اجرای 90 درصدی عملیات عمرانی این بولوارها اشاره کرد و گفت: 100 درصد تاسیسات برق، آب و توسعه فضای سبز این پروژه از میدان سفیر امید تا تقاطع پرستار انجام شده و بقیه عملیات فضای سبز و آبیاری آن در دست اقدام است. جاوید هزینه اجرای تاسیسات برق در این بولوارها را بالغ بر 330 میلیون ریال بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود دو میلیارد و 561 میلیون ریال برای تاسیسات آب در زیباسازی بولوارهای زکریای رازی و خلیل طهماسبی هزینه شود.
ایستگاه‌های صلواتی غیر مجاز 
جمع‌ می‌شود
از فعالیت ایستگاه‌های صلواتی غیر مجاز در استان جلوگیری می شود.رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به این که هزار و 444 هیئت مذهبی در استان وجود دارد گفت: از این تعداد 70 هیئت در بیرجند مستقر است.«عباسی» افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته هیچ اقلامی ویژه هیئت‌های مذهبی اختصاص نیافته است. 
به گفته وی امسال با توجه به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان از عکس شهدا در ایستگاه‌های صلوتی استفاده و حرکت هیئت‌ها نیز از شب هشتم محرم آغاز می شود و تا ظهر یازدهم ادامه دارد.