دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گفت و گو با «خراسان جنوبی» مطرح کرد

اعتراف متهم به قتل جوان 17 ساله

رضایی- متهم به قتل جوان 17 ساله در شعبه بازپرسی و هنگام بازسازی صحنه، به جرم خود اعتراف کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به روزنامه خراسان جنوبی گفت: ساعت 23 جمعه 19 مرداد امسال نزاع دسته جمعی هشت جوان در خیابان معلم بیرجند به چاقوکشی ختم شد که در این درگیری جوان 17 ساله ای به شدت مجروح شد و هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.
«مقدس» افزود: این درگیری بر اساس اعتراف های اولیه متهمان با انگیزه عربده کشی و خودنمایی ناشی از غرور جوانی اتفاق افتاده است.  وی با بیان این که سن این جوانان 18 تا 24 سال بوده است از بازداشت سه متهم دیگر خبر داد و گفت: غلاف چاقو در خودروی مقتول کشف شده ولی هنوز آلت قتاله کشف نشده و در این زمینه یک خودرو توقیف شده است. 
وی تصریح کرد: پرونده قتل جوان 17 ساله در شعبه چهارم ویژه قتل دادسرای انقلاب اسلامی تشکیل شد و متهمان با قرار مناسب بازداشت شدند. 
دستگیری 8 نفر
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درباره روند رسیدگی پرونده به خبرنگار ما گفت: متهم 24 ساله در شعبه چهارم بازپرسی ویژه قتل و هنگام بازسازی صحنه جرم در محل وقوع حادثه به جرم خود اقرار و اظهار کرد که این نزاع بین دو گروه و به دلیل مسائل جزئی (فحاشی و تهدید با قمه) رخ داد و من هم که چاقو را روز قبل از منزل برداشته بودم وارد ماجرا شدم و هرگز فکر نمی کردم دستم به خون جوان 17 ساله ای آغشته شود، من به علت مسائل جزئی مقتول را با چاقو زدم.
«مقدس» با بیان این که متهم به قتل در این نزاع از ناحیه یکی از افراد شرکت کننده در نزاع به وسیله قمه مجروح شد که در همان روزهای اول مورد مداوا قرار گرفت افزود: در جریان این نزاع خیابانی که بیشتر جریانی از عربده کشی و خودنمایی بود هشت نفر دستگیر شدند و تحقیقات نیز انجام شد و با قرار مناسب تعدادی از متهمان شرکت کننده در نزاع از زمان وقوع جرم در بازداشت به سر می برند.
این مقام قضایی اظهار کرد: به زودی کیفرخواست این پرونده تنظیم و تقاضای مجازات برای متهمان به اتهام قتل عمدی و شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل به دادگاه کیفری یک استان ارسال خواهد شد.
اشد مجازات برای عربده کش ها 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با هشدار به افرادی که در معابر نظم، امنیت و آرامش عمومی را بر هم می زنند تصریح کرد: دادستانی با این دسته از متهمان با قاطعیت برخورد می کند و هیچ ارفاقی در نظر گرفته نخواهد شد. «مقدس» افزود: افرادی که با سلاح سرد مانند چاقو، قمه، چوب دستی و... برای خودنمایی در معابر به عربده کشی می پردازند و حقوق عامه مردم را ضایع می کنند با اشد مجازات مواجه خواهند شد.