از گوشه و کنار استان

اهدای ۶۴ منبع ذخیره آب به 122 خانوار محروم 
۶۴ منبع ذخیره آب ۵۰۰ ، هزار و پنج هزار لیتری با هزینه‌ای بیش از ۳۲ میلیون تومان به 122 خانوار ساکن مناطق محروم شهرهای خوسف، شوسف، درح، نهبندان، قاین، سربیشه، دهک، مود و بیرجند اهدا شد. معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام این خبر این اقدام را دستاورد بازدید معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز از این مناطق محروم استان بیان کرد و جمعیت ساکن در این مناطق را ۴۵۷ نفر در قالب ۱۲۲ خانوار برشمرد. به گفته «نخعی» این روستاها برق ندارند و به لحاظ مسائل بهداشتی در شرایط بسیار پایینی هستند.
فرماندار قاینات: توسعه را باور نداریم
حقانی- همه به توسعه اعتقاد داریم اما آن را باور نداریم و با ابزارهای مهم توسعه آشنا نیستیم. این انتقاد را «کریمی» فرماندار قاینات در جلسه برنامه ریزی و راه اندازی شرکت توسعه و عمران شهرستان مطرح کرد و از متخصصان در مباحث اقتصادی و ... خواست با راه اندازی شرکت توسعه و عمران شهرستان، زمینه اشتغال جوانان، بهبود معیشت و اوضاع اقتصادی را فراهم کنند.
187 مدرسه درمیان میزبان طرح نماد
همزمان با سال تحصیلی جدید طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در 187 مدرسه شهرستان مرزی درمیان اجرا می شود. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش این خبر را در بازدید مسئولان وزارت کشور از طرح نماد اعلام و به اجرای این طرح ملی در 12 آموزشگاه شهرستان های بیرجند و درمیان با مشارکت دو هزار و 465 دانش آموز دختر و پسر در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد.
«موسوی کیا» با اشاره به رشد صد درصدی دانش آموزان مشارکت کننده در اجرای طرح نماد برآورد کرد: حدود 13 هزار دانش آموز دختر و پسر سال تحصیلی جدید در اجرای این طرح مشارکت کنند.
رشد ۱۲ برابری سرمایه گذاری حوزه برق در خوسف
مشمولی- سرمایه گذاری و تامین برق واحدهای تولیدی، صنعتی و مسکونی خوسف رشد 12 برابری داشته است. این مطلب را فرماندار خوسف در مراسم معارفه مدیر توزیع برق شهرستان اعلام و سرمایه گذاری در حوزه برق شهرستان را از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال بیان کرد.
«شفیعی» راه اندازی اولین نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی شهرستان و استان با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی را از مهم ترین طرح های این حوزه نام برد و افزود: تخصیص قسمتی از هزینه های طرح های مصوب از جمله راه اندازی پست ۱۳۲ کیلوواتی شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف حداقل به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال، برق رسانی از خوسف به آبگرم معدنی لوت و نایبند با حدود ۲۴۰ میلیارد ریال و ... از ابتدای سال ۹۶ تاکنون انجام شده یا در حال انجام است.به گزارش «خراسان جنوبی» در این جلسه از خدمات پنج ساله «کاظم کمیلی» تقدیر و سید «علیرضا یوسفی» به عنوان مدیر توزیع برق شهرستان خوسف معرفی شد.
«طلایه داران تبلیغ» در قاین
همایش طلایه داران تبلیغ در قاین برگزار شد. فرماندار قاینات در این همایش در سخنانی با تاکید بر این که انسان ها دارای حرمت و جایگاه هستند، تاکید کرد: همه باید تلاش کنند به این جایگاه ها حرمت بدهند و برای رسیدن به مقاصد و تعالی خود، دیگران را با گفتار، نوشتار و تهمت ها قربانی نکنند. «کریمی» همچنین تبیین واقعی دستاوردهای نظام را مورد تاکید قرار داد.
همگام با کشاورز در روستاهای ماژان
یک گروه جهادی در قالب طرح همگام با کشاورز در روستاهای دهستان ماژان شهرستان خوسف به ارائه خدمت پرداخت. به گزارش «خراسان جنوبی» با همکاری بسیج سپاه پاسداران خوسف گروه جهادی هشت نفره «شهید عباسعلی صالحی» متشکل از مهندسان و کارشناسان جهاد کشاورزی در اجرای طرح همگام با کشاورز به مدت یک روز در روستاهای دهستان ماژان این شهرستان خدمات ارائه دادند.
نظارت 4 اکیپ بر ذبح بهداشتی نذری های محرم در قاینات
چهار اکیپ ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح بهداشتی نذری های دهه اول محرم در قاینات تشکیل و تجهیز شد. «محمودی» رئیس شبکه دامپزشکی قاینات این خبر را اعلام و از مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا درخواست کرد برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه ذبح دام   را در صورت امکان در کشتارگاه انجام دهند.
رفع موانع ترافیکی قاینات در دستور کار 
حقانی- به سازی و رفع موانع ترافیکی از اولویت های شورای ترافیک قاینات است. این مطلب را فرماندار قاینات در سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مطرح و تاکید کرد: اصلاح و به سازی نقاط حادثه خیز به طور جدی در دستور کار مسئولان امر به ویژه شورای ترافیک قرار بگیرد.
«کریمی» همچنین اجرای همه مصوبات شورای ترافیک شهرستان را برای دستگاه های اجرایی ضروری دانست. «بیکی» معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری هم به بررسی مصوبات جلسه قبل پرداخت و  هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای این مصوبات ارائه کردند.
قبولی سه قلوهای عشق آبادی در رشته های پزشکی و دندان پزشکی
«علی، امیر و مرتضی حسن پور» سه قلوهای عشق آبادی از توابع شهرستان طبس به ترتیب در رشته های پزشکی زاهدان  و دندان پزشکی بیرجند پذیرفته شدند. گفتنی است برادر بزرگ تر این سه قلوها هم اکنون دانشجوی پزشکی بیرجند است.
خوسف امروز میزبان ورزش محله محور بانوان استان
طرح برنامه های ورزشی محله محور به میزبانی خوسف اجرا می شود. به گزارش «خراسان جنوبی» برنامه های ورزشی محله محور ویژه بانوان سالمند، باردار، معلول و بیماران خاص استان امروز در سالن ورزشی شهید نجفی خوسف برگزار می شود.
تاکید بر نگاه ویژه به مناطق حفاظت شده آرک و گرنگ
مدیر کل محیط زیست بر توجه ویژه به مناطق حفاظت شده آرک و گرنگ شهرستان خوسف تاکید کرد. «اکبری» در دیدار با فرماندار و سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان و بازدید از مناطق حفاظت شده آرک و گرنگ و گفت و گو با محیط بانان به ایراد سخنانی درباره ظرفیت بالای این مناطق پرداخت.
«مستقیم» سرپرست نمایندگی محیط زیست خوسف هم گزارشی از وضعیت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، امکانات موجود و وضعیت پاسگاه های محیط بانی ارائه داد و به معرفی منطقه حفاظت شده آرک و گرنگ، مناطق آزاد و گونه های شاخص حیات وحش منطقه پرداخت.