کالبد شکافی اتفاق غیرمنتظره برای یک پروژه درمانی در سفر وزیر بهداشت

احداث بیمارستان دوم قاین منوط به نظر وزارت بهداشت

حسین قربانی –  امتناع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کلنگ زنی پروژه احداث بیمارستان دوم قاین  در سفر اخیر خود به استان در عین تاکید دکتر «قاضی زاده هاشمی» از دیده شدن اعتبار احداث این طرح درمانی در بودجه 97 اقدامی غافلگیر کننده بود که سوالات زیادی را در اذهان عمومی ایجاد کرد.
دکتر «قاضی زاده هاشمی» در پیگیری «خراسان جنوبی» از چون و چرایی این موضوع دیده شدن اعتبار احداث بیمارستان دوم قاین در بودجه امسال را مطرح و البته ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی احداث این بیمارستان تا سه ماه آینده آغاز شود.
وی همچنین به ۱۲۰ تخت بیمارستانی در قاینات اشاره و اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری از بیمارستان دوم قاین 96 تخت دیگر به تخت های بیمارستانی این شهرستان اضافه می شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در پیگیری این موضوع با تاکید بر این که پروژه احداث بیمارستان دوم شهرستان قاینات ردیف بودجه مستقل دارد، مشکلی را که سبب شد در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث این پروژه کلنگ زنی نشود، مورد تایید نبودن مکان احداث بیمارستان دوم قاین مطرح کرد. 
دکتر «قائمی» در ادامه به اختلاف نظرها در این که بیمارستان دوم قاین در چه مکانی احداث شود، اشاره و اظهار کرد: در حالی که برخی معتقدند این بیمارستان باید در مجاورت بیمارستان قبلی قاین احداث شود، شورای اسلامی شهر قاین زمینی را در نقطه ای دیگر برای این منظور مشخص کرده است. 
وی بر این اساس تاکید کرد: برای جانمایی احداث بیمارستان دوم قاین، شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی های لازم را انجام دهد و نظر خود را در این زمینه تا سه ماه آینده اعلام کند. وی تصریح کرد: پس از مشخص و قطعی شدن مکان احداث این بیمارستان، این مرکز درمانی با حضور مسئولان کلنگ زنی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر قاین هم به سوال «خراسان جنوبی» مبنی بر چرایی قرار گرفتن کلنگ زنی پروژه احداث بیمارستان دوم قاین در برنامه سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وجود اختلاف نظرها در این زمینه و قطعی نشدن جانمایی آن پاسخ داد: در دوره چهارم شورای اسلامی قاین با همکاری مسکن و شهرسازی، شهرداری و دیگر دستگاه های مربوط زمینی به مساحت پنج هکتار در باغ گل های این شهر رو به روی فنی و حرفه ای برای احداث بیمارستان دوم مشخص شد.  به گفته «محمدرضا قرائی» هنگام مشخص شدن این زمین برای ساخت بیمارستان دوم قاین قرار بود در جاده مجاور آن پلی چهار متری احداث شود که به دلیل در نظر گرفتن این زمین برای احداث بیمارستان دوم قاین مصوب شد این پل به هشت متر افزایش یابد. 
او با بیان این که از سوی مسئولان شهر قاین در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد، یادآور شد: دفتر فنی وزارت بهداشت باید نظر خود را در این زمینه اعلام کند که تاکنون این کار عملی نشده است.
وی تصریح کرد: در صورت اعلام نظر و تایید دفتر فنی وزارت بهداشت در این زمینه بر اساس وعده وزیر پروژه احداث بیمارستان دوم قاین در سفر بعدی وی به این شهر کلنگ زنی خواهد شد.