رویداد

67 گروه در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس 
همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و افزایش تقاضای عمومی برای برخی کالاها و خدمات، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با نظارت 67 گروه در استان اجرایی شد. 
به گفته رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس روزانه صبح و عصر 67 گروه از ناظران استان با پایش نوشت افزار، پوشاک، کیف و کفش مدارس ، با گران فروشی و فروش کالاهای قاچاق و ممنوعه و همچنین کالاهای مغایر با عرف و شئونات اسلامی برخورد می کنند. «تهوری» افزود: سازمان نظارت و بازرسی همچنین در این طرح علاوه بر کالاهای کمک آموزشی، بر شبکه های صنفی و خدمات رسان نیز نظارت دارد.  وی با بیان اینکه طرح مبارزه با احتکار و اختفای کالا نیز از دیگر طرح های اداره نظارت و بازرسی صنعت،معدن و تجارت استان است که از 16 تیرماه امسال در کشور آغاز شده است، افزود: در قالب این طرح تا کنون گشت های مشترک تعزیرات حکومتی، بسیج و بازرسان اتاق اصناف و بازرسان سازمان نظارت و بازرسی 24 هزار مورد بازرسی را بر اساس اطلاعات و گزارش های مردمی انجام داده اند . 
به گفته رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان  تا کنون 34 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال و همچنین 17 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است . به گزارش صدا و سیما، «تهوری» با اعلام اینکه از مجموع 731 مورد گزارش رسیده به سامانه 124، 98 مورد به تشکیل پرونده منجر شده است از هم استانی ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به این سامانه اطلاع دهند.
برپایی۳۴ پایگاه حامی یابی در همایش شیرخوارگان حسینی 
در آستانه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، ۳۴ پایگاه حامی یابی در محل برگزاری این همایش در استان برپا می‌شود. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اعلام این خبر گزارشی از پایگاه‌های حامی یابی ایتام و محسنین این نهاد در همایش شیرخوارگان حسینی ارائه داد.
«رفیعی» طرح حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین را از طرح‌های شاخص این نهاد حمایتی برشمرد که  در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود. وی گفت: در کنار همایش شیرخوارگان حسینی مادران و بانوان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های حامی یابی، ضمن آشنایی با طرح‌های این نهاد به ویژه طرح اکرام ایتام و محسنین، حمایت مادی و معنوی خود را از یک یا چند یتیم زیر پوشش اعلام کنند.  
وی یادآور شد: در همایش سال گذشته شیرخوارگان حسینی ۲۲ پایگاه جذب حامی برپا شد و ۷۹ حامی، حمایت از ۸۲ یتیم، خانواده محسنین و بیمار را بر عهده گرفتند.
آزادسازی286 محدوده معدنی از 25 شهریور 
286محدوده معدنی استان از 25 شهریور آزاد می شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از اجرای مرحله سوم آزاد سازی محدوده های اکتشافی استان از 25 شهریور ماه جاری همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: محدوده های معدنی مشمول آزاد سازی در استان،  286 محدوده به وسعت حدود چهار هزار و 800 کیلومتراست که در سامانه اینترنتی کاداستر معادن درج شده است.
به گفته «شهرکی» متقاضیان فعالیت و سرمایه گذاری در عرصه های معدنی می توانند از 25 شهریور برای ثبت درخواست خود و پیگیری های بعدی در این سامانه اقدام کنند. وی با تاکید بر این که هر گونه ثبت محدوده اکتشافی براساس مفاد قانون معادن و آئین نامه اجرایی مربوط است، تصریح کرد: متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در سامانه کاداستر معادن و دریافت گواهینامه صلاحیت فنی و مالی از سازمان نظام مهندسی معدن، متناسب با امتیاز خود برای ثبت محدوده در گروه های معدنی تعریف شده در قانون معادن،  اقدام کنند.
 وی یادآور شد: همچنین به منظور انجام هماهنگی های لازم و جلوگیری از مشکلات احتمالی، امکان ثبت درخواست‌های صدور پروانه اکتشاف در سامانه کاداستر و دسترسی های مربوط به فرایندهای درج و ویرایش محدوده های معدنی تا زمان آزادسازی مسدود شده است.
وعده تکمیل 71پروژه سلامت تا آخر امسال
71 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی حوزه سلامت استان تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای 120 پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی حوزه سلامت استان اشاره کرد که از این تعداد تاکنون 49 پروژه با همکاری استانداری به پایان رسیده است و پروژه های باقی مانده تا آخر امسال تکمیل و افتتاح می شود.  دکتر « قاضی زاده هاشمی» با ابراز خرسندی از طرح های افتتاحی حوزه سلامت استان در شش سال گذشته عملکرد استان را در این زمینه در کشور مطلوب ارزیابی کرد.
وی همچنین ضمن تاکید بر توجه بیشتر به توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ارتقای دانشکده پرستاری قاین را از اقدام های در دستور کار برشمرد.