رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی اعلام کرد:

خسارت 850 میلیارد تومانی قهر طبیعت به کشاورزی استان

فرخ نژاد-پایدار ماندن قهر طبیعت در خراسان جنوبی سبب شد در سال زراعی 97-96 به بخش های مختلف کشاورزی استان 848 میلیارد و 346 میلیون تومان ضرر و زیان وارد شود.
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر اظهارکرد: روند مستمر خشکسالی ها سبب شد در سال زراعی جاری بخش دام استان 277 میلیارد تومان متحمل خسارت و کاهش تولید شود.
«رضا یزدان مهر» ضرر و زیان ناشی از حضورپایدار قهر طبیعت در بخش های باغی و زراعی را هم به ترتیب 266 و 70 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تغییر اقلیم رخ داده در خراسان جنوبی سبب شد از شش هزار و 250 قناتی که استان دارد هزار و 714 رشته آن با کاهش دبی آب مواجه شود.
به گفته این مسئول تغییر ناگهانی دمای امسال خسارت 240 میلیارد تومانی به محصول پسته استان وارد کرد طوری که از 19 هزار هکتار سطح زیرکشت پسته 18 هزار هکتار آن صدمه دید. «یزدان مهر» ضرر و زیان وارده به درختان عناب استان را هم به واسطه وقوع توفان و تف باد 9 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد که این مخاطره طبیعی سبب شد تا محصول عناب پیش از موعد ریزش داشته باشد. به گفته وی افزون براین وقوع سیل، تگرگ، سرما و دیگر مخاطرات طبیعی طی سال زراعی سبب خسارت ۱۵۸ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان شد.