قافله نمادین کربلا در بیرجند

عکس: رضاییفرخ نژاد- دیروز قافله سالار دشت کربلا به همراه اهل بیتش راهی سرزمین نینوا شد که با این ورود بانگ عزا در جهان اسلام به صدا درآمد به همین واسطه روز گذشته قافله نمادین سید دشت کربلا منزل به منزل در شهر بیرجند چرخید و گشت تا اعلان کند که ماه عزای حسین (ع) آمد. 
به گزارش «خراسان جنوبی» کاروان نمادین نینوا دیروز کوچه به کوچه شهر بیرجند را از هشت صبح تا 11 شب پیمود آن هم با تمام قوا و آن چه داشته های این کاروانیان بود و اعلام کرد که حسین(ع) و خاندانش به دشت بلا رسیدند و چند روزی دیگر از قافله سالار این کاروان و بزرگ مردان آن خبری نیست و در روز عاشورا تنها زینب(س) می ماند و غمی سترگ، خیمه های سوخته، تن های پاره پاره و به گوش جهانیان رساندن این غم عظما. دیروز درگوشه گوشه شهر بیرجند نوای کاروان نینوا پیچید تا همه خبردار شوند که قافله سالار کربلا چرا پا به سرزمین بلا گذاشت و فرزندان از مادر و پدر بپرسند که چه گذشت بر این کاروانیان و آن ها بگویند از رازهای آن.
همه شهر همنوا شدند با کاروان نینوا تا مرهمی باشند بر دل پر خون زینب(ع) و یتیمان برادر زینب(ع). آن طور که مسئول کاروان نمادین نینوا در بیرجند می گوید: سیزدهمین سالی است که این کاروان روز دوم محرم در کوچه های شهر بیرجند منزل به منزل می گردد و اعلان حضور می کند رسیدن قافله خاندان اهل بیت (ع) به دشت کربلا را تا همگان بدانند و آگاه شوند که ماه عزای حسین(ع) آمد. «هادی مساح »اشاره ای به اهداف به حرکت درآمدن کاروان نمادین نینوا در بیرجند دارد و می گوید: آن هایی که این کاروان را همراهی می کردند و کارهایی که انجام می دادند را به صورت نمادین برای مردم به تصویر می کشیم. 
او ادامه می دهد: کاروان  نمادین نینوا هر سال به همت مجتمع فرهنگی مذهبی محبان الزهرا(س) ، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تالیات ذکر، برخی از هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های اجرایی استان در شهر بیرجند به حرکت درمی آید. وی با بیان این که در میان قافله امام حسین(ع) را 200 نفر همراهی می کردند می افزاید: گهواره حضرت علی اصغر(ع) و کجاوه‌هایی برای نشان دادن کاروان امام حسین(ع) در سرزمین کربلا در این کاروان نمایش داده می‌شوند.
به گفته وی دوخت لباس‌های این کاروان توسط هم استانی‌ها و به صورت رایگان انجام شده است.