سیاسی و بین الملل

توئیت ظریف در واکنش به اظهارات آمریکایی ها برای توافق هسته ای
فارس - وزیر امور خارجه ایران به اظهارات روز گذشته یک مقام ارشد آمریکایی درباره توافق هسته‌ای با ایران واکنش نشان داد و گفت : آمریکا پیش از این پیمان‌ها را نیز نقض کرده و به همین خاطر هم در دیوان بین‌المللی دادگستری دو پرونده علیه این کشور باز شده است. ظریف در توییتر نوشت: «ایالات متحده برجام را توافقی شخصی میان دو دولت توصیف و ادعا کرده که اکنون به دنبال یک پیمان است. این یک توافقنامه بین‌المللی است که مورد تایید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. علاوه بر این، ایالات متحده تعهدات پیمانی خود را هم نقض کرده و [به این خاطر] با دو پرونده در دیوان بین‌المللی دادگستری روبروست»
واکنش آیت ا... رئیسی به حواشی سیاسی اخیر
تسنیم - حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با انتشار پستی در توئیتر نسبت به حواشی سیاسی اخیر واکنش نشان داد.
در بخشی از این پست آمده است: سلم مربوط به کسانی است که با قرآن و اهل بیت(ع) و امام جامعه اسلامی باشند و اگر کسی از این خیمه گاه بیرون رفت و در صف مقابل قرار گرفت به جبهه دشمنان دین خدا و اولیاء ا... پیوسته و در دشمنی با ما است.
آمریکا: ایران اولویت ما در سازمان ملل است
تسنیم - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : ایران یکی از اولویت‌های دولت آمریکا طی هفته آتی در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود. هدر نائورت در نشست خبری افزود:  از اولویت‌های دولت آمریکا برای مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری پرداختن به تهدید جهانی از ناحیه تسلیحات کشتار جمعی است. این شامل تکثیر تسلیحات شیمیایی، بیولوژیک، هسته‌ای و موشک‌های بالستیک می‌شود. رئیس جمهور قصد دارد در خصوص این موضوع، ریاست یک نشست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گیرد و انتظار می‌‌رود که بحث قابل توجهی درباره کره شمالی، ایران و سوریه صورت گیرد.
هفت معاون شریعتمداری استعفا دادند
ایلنا - هفت معاون وزارت صنعت شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان بودند که پس از ابلاغ این قانون توسط رئیس‌جمهور همگی در حمایت از این تصمیم استعفا دادند. وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از پر معاونت‌ترین وزارتخانه‌های کشور است که با شش حوزه معاونت و هفت سازمان و چندین زیر مجموعه بزرگترین شورای معاونین وزارتخانه‌ها در حدود بیست و پنج عضو را تشکیل می‌دهد. با این حال از این بیست و چند معاون فقط هفت معاون شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان بودند .
رؤیای کلید خوردن مذاکره موشکی هرگز تعبیر نمی‌شود
ایسنا - حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «رؤیای مداخله جویانه آمریکا و امارات در مورد کلید خوردن مذاکره موشکی ایران هرگز تعبیر نخواهد شد. امارات بداند که توان موشکی ایران علاوه بر اقتدار ملی،کمک راهبردی به امنیت منطقه است.زمانی سعود الفیصل به من گفت:بیم آن داریم که کاخ سفید، سعودی را رها کند.ایران همسایه مقتدر می‌ماند.»
روسیه: توسعه برنامه موشکی، حق مسلم ایران است
تسنیم - معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: توسعه برنامه موشکی «حق مسلم ایران» و تضمین کننده امنیت این کشور است و مسائل مربوط به آن صرفا باید در چارچوب مذاکرات و بدون اعمال فشار سیاسی، اقتصادی و نظامی، حل و فصل شود. سرگئی ریابکوف تاکید کرد، مقامات مسکو معتقدند که توسعه برنامه موشکی ایران، حق مسلم تهران است و مسائل مربوط به آن باید بدون هیچ نوع اعمال فشاری، به خصوص نظامی و فقط بر سر میز مذاکره حل و فصل شود.
اظهارات متوهمانه پمپئو علیه ایران
مهر - وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اگر ایران موارد اساسی مورد نظر آمریکا را انجام دهد، رئیس جمهور آمریکا خوشحال می شود که تهران به جامعه جهانی بازگردد و او به همراه «برایان هوک» رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا تلاش می کنند از ایران بخواهند مانند «یک کشور عادی» رفتار کند.
 او ضمن تکرار ادعاهای خود در خصوص حمایت ایران از تروریسم گفت: زمانی که ایران دست از حمایت از تروریسم بردارد، از پرتاب موشک خودداری کرده و دیگر به سفارت ها و کنسولگری های ما حمله نکند، وقتی این موارد اساسی رعایت شود همانطور که آقای رئیس جمهور گفته ما خوشحال می شویم که تهران به جامعه جهانی بازگردد.