واکنش ایران به ادعای آمریکا درباره درخواست مذاکره

ایسنا - سخنگوی وزارت خارجه به ادعای اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل پیرامون درخواست مذاکره روحانی با ترامپ واکنش نشان داد. 
بهرام قاسمی خبر منتشره از سوی یکی از خبرگزاری های خارجی به نقل از نیکی هیلی مبنی بر درخواستی از سوی طرف ایرانی برای ملاقات با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مضحک و در جهت ایجاد یک فضای روانی با اهداف مشخص خواند و آن را تکذیب کرد.
قاسمی افزود: این گونه اظهارات یا خبرسازی ها طراحی رسانه ای - روانی و نعل وارونه زدن های محافل خاصی است که ناشیانه به قلب واقعیات می پردازند؛ این روش ها کاملا برای ما شناخته شده است و آرشیو ما مشحون از این دست خبرسازی هاست. مجددا تاکید می کنم از سوی جمهوری اسلامی ایران هرگز درخواست ملاقاتی با ترامپ مطرح نشده است.
گفتنی است نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که رئیس جمهور آمریکا هرگونه درخواست حسن روحانی برای دیدار را بررسی خواهد کرد و درباره آن تصمیم می‌گیرد.برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود: ما برای مذاکره با ایران آماده هستیم و استراتژی ما تغییر رفتار تهران است. این سخنان در حالی مطرح می شود که دولت روحانی درخواست‌های مکرر تیم ترامپ در جریان نشست سال گذشته را رد کرد. 
«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران چندی پیش گفت در سفر سال گذشته روحانی به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل، ترامپ هشت بار درخواست ملاقات و گفت‌وگو با تیم ایرانی را داد که تمامی این درخواست‌ها رد شدند.