گوناگون

نمایش اقتدار ارتش و سپاه در آسمان خلیج فارس
ایرنا - جانشین معاون تبلیغات ارتش با اعلام جزئیات رزمایش مشترک هوایی ارتش و سپاه گفت: به مناسبت 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس تمرین مشترک نیروی هوایی ارتش و سپاه در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان آغاز شد.
سرهنگ یوسف صفی پور در حاشیه تمرین مشترک هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: 9 فروند هواپیمای اف 4 ، چهار فروند میراژ، شش فروند سوخو22، چهار فروند توکانو، سه فروند یاک12، سه فروند بالگرد شنوک و دو فروند بالگرد 212 در این رزمایش مشترک شرکت می کنند. 
رئیس جمهور «قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» را ابلاغ کرد 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری - حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ، مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ کرد. 
مشق شب از پایه‌اول تا سوم ابتدایی خداحافظی کرد
آخرین خبر – حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در سال تحصیلی جدید مشق شب حذف و تکالیف مهارت محور جایگزین آن می شود، گفت: دانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدایی امسال مشق شب ندارند.
دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان پرداخت می شود
ایرنا- سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با همکاری بانک صادرات ایران، با کارمزد چهار درصد در قالب وام پنج میلیون تومانی، نیمه دوم امسال به بازنشستگان پرداخت می شود. 
افشار افزود: این تسهیلات در 12 مرحله به 400 هزار نفر از بازنشستگان کشوری پرداخت می شود و مدت بازپرداخت وام ضروری 36 ماهه است.  
آغازثبت نام قبول شدگان ارشد دانشگاه آزاد از امروز 
ایسنا - ثبت نام از پذیرفته شدگان دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه آزاد از امروز شنبه ۳۱ شهریور آغاز می‌شود.
 نتایج انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه‌های www.azmoon.net و www.azmoon.org قرار گرفت و پذیرفته شدگان این آزمون می توانند در روزهای شنبه و یکشنبه 31 شهریور و اول مهر به واحدهای دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند مراجعه کنند.
واردات طلا و ارز به کشور مجاز شد
آخرین خبر - بر اساس بخشنامه‌ای که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و انجام تشریفات گمرکی با رعایت بخشنامه‌های مربوطه الزامی است.
 واردات طلا نیز بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است. 
رشد چشمگیر بورس در آخرین هفته تابستان
تسنیم - شاخص بورس در آخرین هفته تابستان امسال با دو هزار و ۲۶۸ واحد افزایش، معادل ۱.۵ درصد رشد کرد و به رقم 157 هزار و 328 واحد رسید. 
در هفته پایانی تابستان امسال 18هزار و 317 میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 52 هزار و 414 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که در این هفته حجم و ارزش معاملات به ترتیب با 8 و 9 درصد افزایش رو به رو شد.