سلامتکده

ضدالتهاب های خانگی

التهاب مزمن در واقع یکی از شایع‌ترین عبارت‌ها در حوزه‌ سلامت است. التهاب چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد و واکنش طبیعی بدن برای دفاع در برابر عفونت و درمان آن است. اما تا زمانی مفید است که شدید ولی زودگذر باشد. 
در این مطلب به چند ماده‌ غذایی که خواص ضدالتهابی قوی‌ای دارند، اشاره می شود.
توت های تیره‌رنگ به عنوان عوامل ضد التهاب شناخته می‌شوند. خوردن یک فنجان از توت‌های رنگی تیره می‌تواند به شما کمک کند به طور مؤثر التهاب را از بدن خود دور کنید. التهاب مزمن یکی از بی‌شمار بیماری‌هایی است که زنجبیل می‌تواند درمانش کند. این گیاه معجزه‌آسا سیستم ایمنی را به طور مؤثر تقویت می‌کند و عامل بالقوه‌ای در پاکسازی بدن از میکروب‌هاست.  پزشکان کمبود منیزیم را با التهاب مرتبط می‌دانند. 
کاکائوی برشته نشده دو برابر کاکائوی بوداده شده آنتی‌اکسیدان دارد و منبع منیزیم نیز هست. بنابراین می‌تواند التهاب مزمن را درمان کند.  زردچوبه غنی از کورکومین است؛ ترکیبی که یک آنتی‌اکسیدان فعال بوده و عاملی ضدالتهاب است. بنابراین زردچوبه به عنوان یک التیام‌بخش طبیعی و عالی برای التهاب مزمن عمل می‌کند.  زردچوبه بهتر از داروهایی چون آسپیرین و ایبوپروفن در کاهش التهاب مؤثر است و مطالعات زیادی هم این موضوع را تایید کرده‌اند.