تاکید امامان جمعه استان در خطبه های نماز جمعه

ارزش های دفاع مقدس را حفظ کنیم

 عکس:سدیدیامامان جمعه استان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور و شعور عزاداران حسینی در مراسم تاسوعا و عاشورا ، به بیان ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) پرداختند و گفتند که امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین پیام های این کار امام بود.
آنان همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ، دلاورمردی های رزمندگان اسلام را در هشت سال جنگ تحمیلی یاد آور شدند و اظهار کردند : در زمان جنگ بسیاری از کشورها علیه ایران متحد شدند تا به اصطلاح در زمانی اندک ایران را از پا در آورند اما نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه یک وجب از خاک ایران را هم به دست نیاوردند.
امامان جمعه استان بر حفظ ارزش های دفاع مقدس تاکید کردند و اقتدار امروز ایران را نتیجه ایستادگی ها مقابل دشمن دانستند.
خضری دشت بیاض
امام حسین (ع) ، الگوی رزمندگان
سدیدی - امام جمعه خضری دشت بیاض در خطبه های نماز جمعه این شهرگفت: قیام امام حسین (ع) یک برنامه هدفمند بود که در پی آن ، عاشورا رقم خورد و هدف این امام از قیام ، اقامه امر به معروف و نهی از منکر وجلوگیری از انحراف دین و اصلاح امت پیامبر (ص) بود .
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد : جنگ تحمیلی واقعا نابرابر بود و رزمندگان ایران با الگو گرفتن از حرکت امام حسین ( ع) توانستند در برابر ابرقدرت ها بایستند .
وی با اشاره به این که از برکات جنگ برای کشور ما این بود که باعث شکوفایی استعدادها شد و در بین مردم خودباوری ایجاد کرد افزود : هدف دشمن در حال حاضر از بین بردن این باورها با استفاده از جنگ نرم است و ما باید به هوش باشیم و تحت تاثیر جوسازی دشمن و فشارهای اقتصادی قرار نگیریم و اگر در برابر این ناملایمات متحد باشیم دشمن به هدف خود نخواهد رسید.
خوسف
آفت مدرک گرایی
مشمولی - امام جمعه خوسف با تسلیت ایام عزای حسینی وبا اشاره به  فرا رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: فراگیری علم و دانش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و باید به جایی برسیم که آفت مدرک گرایی که به آن دچار شده ایم از بین برود.
حجت الاسلام والمسلمین «شاهبیکی» افزود: هفته دفاع مقدس نقطه اوجی در تاریخ ایران زمین و گنجینه ای است که فرزندان ما با دست خالی و ایمان به خدا به صحنه رفتند و هشت سال جانانه جنگیدند ، جنگی انسان ساز که از امدادهای غیبی سرشار بود.  
وی با اشاره به تبلیغات رسانه ای دشمن اظهار کرد: امروز دشمن با تبلیغات رسانه ای و جنگ نرم می خواهد دفاع مقدس را وارونه جلوه دهد و اگر ما در این قضیه شک کنیم شکست خواهیم خورد.
آرین شهر
انقلاب ، یک درخت تناور
سالخورده - امام جمعه آرین شهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:رژیم بعث عراق با وسوسه دشمنان انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد غافل از این که ایمان به خدا، عشق به ولایت و رهبری و عشق به اسلام و قرآن دربین مردم و جوانان انقلابی ما ریشه دوانده است .
حجت الاسلام والمسلمین «فرح بخش» به شرایط کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی به خیال این که انقلاب چهل سالگی خودش را نخواهد دید دست از هر توطئه ای علیه کشورما برنمی دارند ولی غافل از این هستند زمانی که انقلاب نهالی نوپا بود نتوانستند کوچکترین ضربه ای به ایران بزنند چه رسد به الان که به درختی تناورتبدیل شده است. 
وی گفت: وقتی دشمنان ، عزت و اقتدار ما را می بینند شبانه روز به فکر تهدیدهای مختلف هستند ولی هر روز نا امیدتر می شوند . 
سرایان
گنج دفاع مقدس
موسوی - امام جمعه موقت سرایان با تشکر از شور و شعور عزاداران حسینی در دهه اول محرم به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : به فرموده امام خمینی (ره) دفاع مقدس گنجی است که منافع و برکاتش هرروز بیشتر نمایان می شود. حجت الاسلام والمسلمین «سهرابی نژاد» اعتماد به نفس ، تقویت توان دفاعی و کشف استعدادها و تقویت انسجام داخلی کشور را بخشی از آثار و برکات دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت : دوران دفاع مقدس و نهضت امام خمینی (ره) در امتداد عاشورای حسینی است .
آیسک
لزوم گسترش فرهنگ ایثار
عرب نجات - امام جمعه آیسک هم در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: شهدا مصداق واقعی ایمان به خدا، حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار (ع) بودند که در مسیر اهداف امام هیچ شک و تردیدی به خود راه ندادند و به امر وی لبیک گفتند.
حجت الاسلام والمسلمین «رادمرد» با تاکید بر انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت افزود: سیره عملی شهدا باید الگوی همه ما قرار گیرد.وی از حضور پرشور مردم در عزاداری سرور و سالار شهدا قدردانی کرد.
نهبندان
بایدهای امر به معروف
مرندی - امام جمعه نهبندان با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: آن چه عقل و شرع بپذیرد معروف وآن چه را که عقل و شرع آن را قبول نکند منکر است. 
حجت الاسلام والمسلمین خزایی افزود : موعظه و نصیحت به معنای پند واندرز است و ارشاد و راهنمایی الزام نیست و از باب دلسوزی است اما امر به معروف و نهی از منکر الزام و باید است. وی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد وگفت : در شرایطی که انقلاب اسلامی نوپا بود شرق و غرب با هم متحد شدند اما بعد از هشت سال دفاع مقدس ، تمامیت ارضی ایران حفظ شد و امروز جمهوری اسلامی یک قدرت بی نظیر منطقه ای است. 
طبس
قصد دشمن برای نا امید کردن مردم
توسلی - امام جمعه طبس گفت : دفاع مقدس نشات گرفته از سیره و راه ائمه اطهار(ع) است. حجت الاسلام والمسلمین «محمدی » افزود: امروز دشمن قصد دارد مردم را ناامید و از نظام جدا کند  و آن چه که می تواند این توطئه های شوم را خنثی کند، زنده نگه داشتن حماسه های دفاع مقدس و آشنا کردن نسل امروز با چگونه زندگی کردن و چگونه جنگیدن شهدای والامقام است. وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس از خیران خواست تا کمک های خود را به آموزش و پرورش و کمیته امداد تحویل دهند تا همه دانش آموزان از امکانات آموزشی یکسانی برخوردار شوند.
فردوس
حماسه قهرمانانه زینب (س)
باکمال - امام جمعه موقت فردوس گفت : اگرامروزعاشورا یک جریان زنده وتپنده به بلندای تاریخ است حاصل حماسه قهرمانانه حضرت زینب (س) بود.
حجت الاسلام والمسلمین « کامجو» خطبه های حق طلبانه حضرت زینب (س) را باعث رسوایی دشمنان اسلام وتکمیل نهضت حسینی دانست و افزود : حضرت زینب (س) با خطبه های حماسی خود پایه های کاخ ظلم را در هم کوبید و فریاد حق طلبانه شهدای کربلا را به گوش همگان درطول تاریخ رساند.
‏‏وی به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهارکرد : درجنگ ابهت ابرقدرت های شرق وغرب را در هم شکستیم و امروز نیز باید برای تقویت روحیه و عمل جهادی تلاش و دستاوردهای دوران دفاع را حفظ کنیم .
به گفته وی برخی از مدیران روحیه جهادی ندارند و از قدرت درک روحیه جهادی هم بی بهره اند و مادامی که کارها را برای رضای خداوند و با الگوگیری از شهدا انجام ندهیم نخواهیم توانست مشکلات را از سر راه برداریم .
 ‏ارسک
مقبولیت حکومت اسلامی
رحیمیان – امام جمعه ارسک گفت : حکومت اسلامی برای شکل گیری باید دارای مقبولیت و مشروعیت باشد و امام راحل (ره) مقبولیت زیادی بین مردم داشت و توانست حکومت مقتدر اسلامی تشکیل دهد که منافع استبداد و استکبار را به خطر انداخت.
حجت الاسلام والمسلمین «استاد » افزود : نظام های استبدادی و استکباری که نظام مقدس اسلامی ایران را مزاحم منافع خود و مخالف استعمار می بینند ازهمان ابتدای پیروزی انقلاب با روش های مختلف به دشمنی با نظام می پردازند .
به گفته وی اگر مسئولان کشور و قوای سه گانه نظام هم مثل امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری وظایف خود را طبق قانون اساسی کشور انجام می دادند کشور ما هیچ مشکلی نداشت.
بشرویه
اسلام زنده ماند
پورغزنین - امام جمعه بشرویه با اشاره به این که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر است گفت : امام حسین (ع) درس ایثارگری و شجاعت را به همه ما آموخت و ثمره خون آن حضرت زنده نگه داشتن اسلام بود.
حجت الاسلام والمسلمین «شمس الدین» افزود : ما باید پشتیبان ولایت باشیم چرا که این بهترین راه برای پیروی از اسلام و پیروزی حق علیه باطل است.
به گفته وی دشمنان ، امروز به دنبال دورکردن جوانان و خانواده ها از اسلام هستند تا بتوانند به راحتی به اهداف شوم خود دست یابند.
وی گفت: جنگ امروز ، جنگ اقتصادی و فرهنگی است و باید برای افزایش تولید و ارتقای فرهنگ بکوشیم و همانگونه که مردم در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی به همراهی نظام برخاستند امروز نیز بازاریان و مردم به دولت و اقتصاد کشور کمک کنند.
قاین
الگوهای انسان شناسی
حقانی – امام جمعه قاین گفت : امام حسین (ع) و یارانش به عنوان بهترین الگوهای انسان شناسی ، جوانمردی و دینداری هستند. حجت الاسلام والمسلمین «رحمانی» با اشاره به این که تمام تلاش دلسوزان مذهبی و فرهنگی جامعه  باید در راستای بیان پیام های واقعه عاشورا باشد افزود : عزاداران و دوستداران امام حسین (ع) بصیرت پیام عاشورا را سرلوحه کار خود قرار دهند.