گزارش خبری

کورسِ قانون گریزی موتورسواران مزاحم در 36 متری خضری دشت بیاض!

شهردار: در صورت تایید کمیته فنی شورای ترافیک قاینات با اعزام پلیس راهور برخوردهای لازم انجام خواهد شد.
سدیدی- جنون سرعت، حرکات نمایشی و مارپیچی، تک چرخ زدن، کورس و ... موتورسواران مزاحم و قانون گریز در خلوت شبانه خیابان بزرگ سی و شش متری خضری دشت بیاض مدت هاست نه تنها آرامش ساکنان این محله را زیر گرفته بلکه آژیر خطر مرگ راکبان نوجوان و جوان این موتورسیکلت ها را که حتی در مواردی گواهینامه هم ندارند، به صدا در آورده است. 
به گزارش «خراسان جنوبی» اگرچه حدود یک ماه پیش گلایه های مردم خضری دشت بیاض در این زمینه به گوش متولیان امر رسید و متعاقب آن برای حل و فصل مشکل و برخورد با موتورسواران مزاحم طرح یک هفته ای اجرا شد و کلانتری خضری دشت بیاض بیش از 30 موتورسیکلت را هم توقیف کرد اما آن طور که از شواهد و گلایه های شهروندان پیداست، مشکل همچنان وجود دارد و بر این اساس نیاز است این طرح جدی تر در دستور کار نهادهای مربوط قرار بگیرد و خانواده ها هم در راستای تامین آسایش شهروندان و همچنین امنیت فرزندانشان در برابر خواسته آن ها مبنی بر خرید این وسیله نقلیه پرخطر از هر گونه تصمیم احساسی و غیر منطقی خودداری کنند.
 آرامش زیر چرخ موتورسیکلت های مزاحم
یکی از ساکنان سی و شش متری خضری دشت بیاض با گلایه از موتورسواران مزاحم و متخلفی که هر روز و به ویژه هنگام عصر و شب با حرکات مخاطره آمیزی مانند تک چرخ زدن، گاز دادن های بی مورد و ... آرامش مردم را سلب می کنند، به مکاتبه ساکنان این منطقه با شورای ترافیک قاینات برای رفع این معضل اجتماعی اشاره و در عین حال از پیگیری های شهرداری خضری دشت بیاض در این زمینه تقدیر می کند.
«بذرافشان» با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی خواستار رسیدگی جدی تر متولیان امر در این زمینه و رفع این معضل قدیمی می شود. شهروند دیگری هم با طرح این سوال که چرا متولیان قضایی خضری دشت بیاض با این معضل اجتماعی برخورد قاطع تری انجام نمی دهند، تاکید می کند: از این معضل نباید به سادگی گذشت چرا که راکبان این موتورسیکلت ها بیشتر نوجوانان و نونهالانی هستند که هنوز به سن قانونی نرسیده اند و گواهینامه ندارند و برای خود و دیگران می توانند خطرساز شوند. 
«نخعی» با اشاره به این که سر و صدای موتورسواران مزاحم شرایط زندگی در سی و شش متری خضری دشت بیاض را مشکل کرده است خواستار رسیدگی جدی به این موضوع می شود.
شهروند دیگری هم با تاکید بر برخورد قاطع با موتورسواران مزاحم و متخلف این نکته قابل تامل را مطرح می کند که در مواردی مشاهده می شود موتورسیکلت های توقیف شده به دلیل تخلف در مدت کوتاهی حتی کمتر از یک شبانه روز  به راکبانش بازگردانده می شود و اهرم قوی در این زمینه وجود ندارد.  یکی از کاسبان بلوار سی و شش متری خضری دشت بیاض هم این سوال را می پرسد که متولیان فرهنگی چرا برای جوانان و نوجوانان فضایی مناسب و سالم برای اوقات فراغت فراهم نمی کنند و برای برگزاری مسابقات موتورسواری فضایی در نظر گرفته نمی شود تا دیگر در شهر و در ساعات استراحت مخل آسایش و آرامش مردم نشوند و جان خود را هم به خطر نیندازند.«ابراهیمی» شهردار خضری دشت بیاض هم با تاکید بر رعایت و ترویج فرهنگ ترافیکی از مکاتبه اخیر ساکنان سی وشش متری با این نهاد خبر می دهد و می گوید: به محض دریافت، نامه به شورای ترافیک شهرستان قاینات اعلام و تاکید شد این موضوع  در کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان بررسی تا درصورت تایید با اعزام پلیس راهور به این منطقه با درخواست ساکنان برنامه های مورد نظر اجرا شود.
مهندس «اسماعیلی» با اشاره به مزاحمت موتورسواران مزاحم بر برخورد جدی تر متولیان امر در این زمینه تاکید می کند.