حرف مردم

مجتمع فرهنگی مذهبی مزار بلنجیر خوسف گردشگر و زائر زیادی دارد و در تعطیلات نوروز امسال هم پذیرای بسیاری از مردم بود اما از زیرساخت های مهمی از جمله برق محروم است. اداره اوقاف و امور خیریه و فرمانداری به این موضوع رسیدگی کنند و برای تامین برق آن تلاش بیشتری انجام دهند.
مسئولان شرکت مخابرات، مشکل آنتن دهی اینترنت روستای دهک عربخانه نهبندان را برطرف کنند.
بولوار توحید بیرجند بعد از اصلاح و به سازی، چهره متفاوتی به خود گرفته است و با این کار ضمن زیبایی محیط، در کاهش حوادث نیز تاثیرگذار خواهد بود. از شهرداری برای توجه به این بولوار سپاسگزارم.
روستاییان خراسان جنوبی چند سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند و با درآمد کم روستاها را حفظ کرده اند، حال مسئولان بگویند که این قشر در کجای بسته حمایتی دولت قرار دارند و چگونه قرار است با این طرح حمایت شوند؟ این قشر که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند به چه دلخوش باشند و اگر محصولی برداشت نکنند یا دچار حوادث طبیعی شوند راه به هیچ جایی ندارند.
در روستای نصرآباد خوسف زندگی می کنم و به دلیل تعداد کم دانش آموز در پایه دوم، دانش آموزان پایه اول و دوم با هم در یک کلاس هستند که نمی توانند به خوبی درس بخوانند. مسئولان آموزش و پرورش یک معلم دیگر به این  مدرسه بفرستند تا بچه‌ها بهتر بتوانند درس بخوانند. تعداد دانش آموزان پایه اول 9 و پایه دوم 15 نفر است.
روستای دوحصاران سرایان در مسیر جاده اصلی و جدید فردوس بیرجند واقع شده است و روزانه شاهد تردد وسایل نقلیه بسیاری از این مسیر هستیم. مسئولان بخش آیسک و بخشدار و فرماندار همت خود را برای رفع مشکل آنتن دهی همراه اول در این روستا در دستور کار قرار دهند.
اهالی روستای حسین آباد میران از توابع بخش ماژان در فاصله۱۲۰کیلومتری مرکز استان، از آنتن دهی تلفن همراه و دریافت برخی شبکه های تلویزیون محروم هستند.
در اقدامی سریع، وسط کمربندی بیرجند و مقابل سراب میدان ایجاد شد. جدا از مشکلات ترافیکی، حداقل شهرداری برای آسفالت آن اقدام کند. ناهمواری ها آسیب زیادی به خودروهای مردم وارد می کند.