رویداد

برگزاری یازدهمین یادواره شهدای ورزشکار در آذر ماه
حسین قربانی – زمان یازدهمین یادواره شهدای ورزشکار استان به تعویق افتاد و به آذر ماه موکول شد.
مسئول برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان به خبرنگار ما گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود 22 آبان یازدهمین یادواره شهدای ورزشکار استان برگزار شود اما به دلیل همزمانی با میزبانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش و دیگر برنامه های ورزشی، قبل از برگزاری کنگره دو هزار شهید استان، در آذر ماه برگزار می شود.
«بازیار» با اعلام این که استان 62 شهید ورزشکار دارد که مستندات مربوط به بیشتر آن ها تهیه شده است افزود: در این یادواره که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار می شود، علاوه بر تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، نمایشگاهی از تصاویر، وصیت نامه ها و دیگر موارد مربوط به شهدا برپا خواهد شد.


گره های عشق در« شورکه»
مردم روستای مرزی «شورکه» بخش درح یک تخته فرش شش متری برای کمک به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف بافتند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت و گو با «خراسان جنوبی»، از بافت یک تخته فرش شش متری توسط 30 نفر از بافندگان روستای مرزی شورکه درح برای کمک به بازسازی عتبات عالیات خبر داد.
«موسی جوینده» افزود: این فرش شش متری در مدت شش ماه برای کمک به ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف بافته شد. به گفته وی، این چهارمین فرشی است که اهالی روستای مرزی شورکه بافته اند و از ابتدای امسال شش تخته فرش به متراژ 57 متر مربع توسط بافندگان در بخش درح بافته شده است.


صدور 1400 پروانه کسب در استان
هزار و 415 پروانه کسب صنفی از ابتدای امسال در استان صادر شد. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت، از صدور هزار و 415 فقره پروانه کسب صنفی با اشتغال بیش از سه هزار و 500  نفر در استان از ابتدای سال 97 خبر داد.
«جویبان» افزود: 255 فقره از این پروانه ها در رسته های تولیدی، 650 فقره در رسته های توزیعی، 221 فقره در رسته های خدماتی و 289 فقره در رسته های خدمات فنی بوده است که در همین زمینه حدود سه هزار و537 نفر در واحدهای صنفی مشغول فعالیت شده اند. وی گفت: بیشترین پروانه های صادره مربوط به شهرستان های بیرجند با 595 فقره، قاینات 252 و طبس 130 فقره است.