از گوشه و کنار استان

معاون استاندار: هیچ عذری در برگشت اعتبار پذیرفتنی نیست
امسال هیچ عذری در برگشت اعتبارات پذیرفتنی نخواهد بود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه بررسی میزان جذب قسمتی از منابع اعتباری از محل اسناد خزانه اسلامی در سال 97، جذب اعتبار توسط مدیر دستگاه مربوط را وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی دانست و گفت: دستگاه ها باید تلاش کنند تا صد درصد اعتبار ابلاغی آن ها جذب شود.
مهندس سید «مجتبی علوی مقدم» هدف از برگزاری این جلسه را بررسی میزان جذب قسمتی از اعتبارات دستگاه های اجرایی از محل اسناد خزانه اسلامی در سال 97  اعلام کرد و ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید با تدبیر لازم اعتبارات را کامل جذب کنند. وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا مقوله آموزش انجمن صنفی پیمانکاران را دنبال و با برگزاری سلسله نشست های بین دستگاه های اجرایی و انجمن صنفی پیمانکاران، مشکلات موجود را شناسایی و حل کند چرا که این موضوع می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.
به گفته وی در زمینه ساخت و سازها باید پروانه گرفته شود، ضمن این که امکان مدیریت شهر بدون پرداخت هزینه های مدیریت شهری وجود ندارد. او از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست موضوع صدور پروانه ها را ضمن درج در موافقت نامه ها با جدیت و قاطعیت پیگیری کند.
دیگر درخواستش از سازمان مدیریت و برنامه ریزی این بود، در مواردی که نیاز به اصلاح موافقت نامه ها وجود دارد برای اصلاح آن اقدام لازم انجام شود. وی به گزارش های مختلف در زمینه مشکلات سامانه ستا اشاره کرد و افزود: در جلسه ای با حضور دستگاه های نظارتی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مشکلات این سامانه بررسی می شود.


ورود 300 زائر پاکستانی به خضری دشت بیاض
سدیدی- 300 زائر پاکستانی اربعین حسینی به خضری دشت بیاض وارد شدند. مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه نیمبلوک با بیان این که شب گذشته 300 زائر پاکستانی اربعین حسینی و زائران امام رضا (ع) وارد خضری دشت بیاض شدند گفت: عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) سبب شد تا انجمن جوانان این شهر از زائران پاکستانی پذیرایی کند.
«حیدری» ادامه داد: این کاروان ها در قالب شش گروه از کاروان بی بی معصومه سند پاکستان هستند که در بدو ورود به موکب امام رضا (ع) خضری دشت بیاض از آن ها با چای، شیرینی و شام پذیرایی شد. وی با بیان این که موکب امام رضا (ع) خضری دشت بیاض دو روز مانده به اربعین راه اندازی شد افزود: به دلیل استقبال و بازگشت زائران ایرانی و غیر ایرانی این موکب هنوز پابرجاست و بیش از 50 نفر از انجمن جوانان و مسئولان بخش به صورت داوطلبانه و خودجوش به زائران خدمات رسانی می کنند.


برنامه های هفته بسیج نیمبلوک اعلام شد
سدیدی- برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت هفته بسیج در بخش نیمبلوک اعلام شد.بخشدار نیمبلوک در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت هفته بسیج، با قدردانی از زحمات انجمن جوانان خضری دشت بیاض و اداره اوقاف و امور خیریه این بخش، به دلیل راه اندازی موکب امام رضا(ع) و پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی امام هشتم(ع) گفت: به دلیل قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید مردم و مسئولان همانند همیشه انسجام بیشتری داشته باشند تا بتوانند توطئه ها و هجمه های دشمن را خنثی کنند.
«خسروی» افزود: برنامه ریزی هفته بسیج باید منظم و دقیق باشد و مسئولان در برنامه های بسیج حضور مستمری داشته باشند.
«طیبی» معاون حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر خضری دشت بیاض نیز با تشکر از همکاری های خوب و ارزنده شهرداری این شهر، در برپایی نمایشگاه دستاورد بسیج سال گذشته گفت: امسال از این نهاد درخواست می شود تا در راه اندازی نمایشگاه بسیج همراهی داشته باشد.
وی فضاسازی و آذین بندی شهرها و روستاهای بخش نیمبلوک، برپایی ایستگاه های صلواتی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با امامان جمعه بخش، گشایش نمایشگاه عکس، دیدار با بسیجیان و حلقه های صالحین، برگزاری رقابت های ورزشی، یادواره شهدای آبروی محله، اعزام بسیجیان به مناسبت 15آذر ماه به قاینات، طرح یاد یاران، تجلیل از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی، کارگاه سبک زندگی، جشنواره غذاهای سنتی در نیمبلوک و گریمنج را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامی داشت هفته بسیج اعلام کرد.


توزیع 800 تن کالای تنظیم بازار در بشرویه
در هفت ماه امسال 800 هزار و 329 کیلو گرم انواع کالاهای اساسی در بشرویه توزیع و نظارت شد. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بشرویه گفت: این اقلام شامل هفت هزار و 840 کیلوگرم میوه سیب درختی و پرتقال، 33 هزار و 870  کیلوگرم برنج، 14 هزار و 350 کیلوگرم مرغ منجمد، چهار هزار و 332  کیلوگرم گوشت قرمز، پنج هزار کیلوگرم شکر و 15 هزار کیلوگرم روغن جامد است که به منظور تنظیم بازار و به قیمت مصوب جذب و در شهرستان توزیع شده است.
«ایمان خدایی» افزود: این کالاها در فروشگاه های منتخب عرضه شد که در همین زمینه پنج واحد صنفی در توزیع میوه، چهار واحد در توزیع گوشت سفید و قرمز و شش واحد در توزیع برنج و روغن و شکر تنظیم بازار با این اداره همکاری کردند.


کمبود پست های قرنطینه ای دامی در استان
خبرهایی طی یکی دو سال اخیر مبنی بر کمبود پست های قرنطینه ای دامی بین راهی در استان منتشر شد و امسال نیز «بخشی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی از این کمبودها خبر داد.
به گزارش «خراسان جنوبی» مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی با تایید این مطلب گفت: با توجه به مهم بودن موضوع سلامت دام و طیور و به تبع آن سلامت مردم و همچنین به منظور حمایت و حراست از سرمایه های دام و طیور و اجرای دقیق پایش و کنترل سلامت دام و طیور، خلا سه پست قرنطینه ای در نقاط مختلف استان احساس می شود.  
«خیاطی» افزود: خلا این سه پست در حوزه خضری قاینات، فردوس و عشق آباد طبس محسوس است و ایجاد پست قرنطینه ای در خضری به تصویب رسیده اما هنوز مستقر نشده است.
وی از مستقر بودن سه پست قرنطینه ای در نهبندان، دیهوک طبس و مرز ماهیرود سربیشه خبر داد و افزود: در شش ماه  ابتدای امسال علاوه بر شش هزار خودروی حمل دام، برای پیشگیری از انتشار بیماری های دام و طیور، این پست ها نیز ضد عفونی شده است.