مرسدس بنز و ترمزهای ضد بلوکه

بیراه نیست اگر بگوییم ترمز ضد بلوکه تاکنون جان هزاران یا حتی میلیون ها انسان را در جاده ها و خیابان ها نجات داده است. این سیستم که با سه حرف ABS شناخته می شود، از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری شدید و ناگهانی جلوگیری و نقش انکارناپذیری در بهبود ایمنی عبور و مرور خودروها ایفا می کند.
برخلاف باور عموم، ABS ربطی به قدرت ترمزها ندارد، بلکه هنگام ترمزگیری در مسیرهای لغزنده یا پیچ ها سبب پایداری بهتر خودرو می شود و کنترل آن را آسان تر می کند.
مرسدس بنز یکی از اولین خودروسازانی بود که مدل های تولیدی خود را به این سیستم تجهیز کرد؛ طوری که اتوبوس های این شرکت از سال 1987 و کشنده های سنگین آن از سال 1991 به طور استاندارد با ترمزهای ABS به فروش می رسد.
قبل از تجهیز خودروهای سنگین به سیستمABS، اشتوتگارتی ها تست های زیادی روی نمونه های اولیه انجام دادند تا نسبت به عملکرد آن اطمینان پیدا کنند.
به تازگی کانال  OldBenz ویدئویی را از تست ها و آزمایش های مرسدس بنز روی اتوبوس ها و خودروهای سنگین منتشر کرده که از حس نوستالژیک و جذابیت زیادی برخوردار است.
مکانیسم سیستم ABS بر اساس اصل ترمزگیری پیاپی تا آستانه قفل شدن استوار است. پیش از ابداع این سیستم، برخی رانندگان به دلیل مهارت خود می توانستند این اصل را در عمل انجام دهند. پس از ظهور این سیستم اکنون رانندگان عادی نیز قادر هستند با خیالی آسوده تر، از ترمز خودروی خود در مسیرهای لغزنده استفاده کنند.