دسکتاپ

پلیس دبی با موتورهای پرنده
پلیس دبی اعلام کرد به زودی استفاده از موتورهای پرنده را برای انجام عملیات گشت زنی آغاز می کند و به این منظور در حال آموزش نیروهایش است.
این موتورهای پرنده یا هاوربایک ها با نام تجاری هاورسافت اس 3، پرنده هایی برقی هستند که به طور عمودی نشست و برخاست و سپس با سرعت در جهات مختلف حرکت می کنند.
هدف استفاده از موتورهای پرنده، دسترسی سریع به نقاط صعب العبور یا دورافتاده است که حرکت به سمت آن ها با خودرو یا موتورسیکلت های عادی راحت نیست.


کم کردن اضطراب با ربات
به تازگی رباتی ساخته شده است که می تواند اضطراب کودکان مبتلا به اوتیسم را کاهش دهد.
رباتQT  می تواند احساسات انسانی را تقلید کند. این ربات به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می کند مهارت های ارتباطی خود را ارتقا دهند.


درمان بیماری با کاشت ویروس
گروهی از محققان برای درمان دقیق و موثر بیماری ها و رساندن داروها به محل دقیق در بدن از یک روش ترکیبی و منحصر به فرد استفاده کرده اند.
در قالب این روش ابتدا یک ویروس دستکاری شده به محل دقیق بیماری تزریق می شود و «دی ان ای» های این بخش نیز بر اساس نیاز، مورد دستکاری قرار می گیرد. پژوهشگران می گویند این روش درمانی نوظهور بسیار فراگیر است و می توان از آن برای مقابله با طیف گسترده ای از بیماری ها از ایدز گرفته تا دیابت بهره گرفت.


ربات‌های سرباز در انگلیس
ارتش انگلیس تصمیم دارد بزرگ ترین ربات‌های نظامی را در محوطه آموزشی خود در دشت سالزبری آزمایش کند.
در این برنامه موسوم به «جنگجوی خودکار»، از بیش از 70 نوع از اولین نمونه‌ سیستم‌های بدون سرنشین هوایی و زمینی در شرایطی مشابه شرایط میان جنگ، آزمایش می شود.
هدف از این برنامه آزمایشی، بررسی ربات‌ها در میدان جنگ و یافتن روش هایی برای به کارگیری آن ها در ساختار کنونی ارتش است.


کنترل خودرو با فرمان صوتی
شرکت فولکس واگن روابط خود را با شرکت اپل بیشتر و اپلیکیشن تازه ای برای کنترل صوتی خودروهای برقی تولیدی خود عرضه کرده است.
این اپلیکیشن VW Car-Net  نام دارد و کاربران سیستم عامل آی او اس می توانند با فعال کردن برنامه دستیار صوتی سیری و با استفاده از اپلیکیشن یاد شده با صدایشان، خودرو را قفل یا قفل آن را باز کنند و مسافت پیموده شده و میزان سوخت مصرف شده و شارژ باقی مانده را دریابند یا پیام های هشدار را فعال کنند.


انقلاب در ساختمان سازی با کانتینر رباتیک
دو شرکت تجاری با همکاری یکدیگر کانتینرهای بزرگی تولید کرده اند که مجهز به بازوهای رباتیک برای ساخت و ساز در پروژه های ساختمانی هستند. کانتینرهای یاد شده مانند جعبه ابزارهایی عمل می کنند که می توانند بخش های مختلف یک ساختمان را بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی بسازند.
در هر یک از این کانتینرها دو ربات دوقلو نصب شده است که به راحتی روی کامیون قرار می گیرد و به محل ساخت و ساز اعزام می شود. این ربات ها بعد از خروج از کانتینر برای چاپ سه بعدی قطعات بزرگ ساختمانی به شیوه ای مستحکم و با دوام قابل استفاده است.


تازه ترین گوشی اپل هک شد
هکرها با نفوذ به نسخه ۱۲.۱ سیستم عامل آی او اس توانستند یکی از جدیدترین گوشی های تولیدی اپل یعنی آیفون ایکس اس مکس را هم هک کنند.
نفوذ به مدل های جدید گوشی های آیفون روز به روز دشوارتر می شود، زیرا اپل بر امکانات امنیتی آن ها می افزاید اما این بدان معنا نیست که هکرها نتوانند راهی برای کنترل آن ها بیابند.
«لیانگ چن» محقق امنیتی شرکت Tencent KeenLab در حساب کاربری توییتر خود تایید کرده که موفق به هک گوشی آیفون ایکس اس مکس شده است، البته وی به جزئیات فنی این رویداد و این که چگونه توانسته است به سیستم عامل یاد شده نفوذ کند، اشاره ای نکرده است.


3Pixel   هنگام شارژ داغ می‌شود
برخی کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل گزارش داده‌اند که Pixel 3 و Pixel 3 XL زمان شارژ شدن داغ می‌کند.
مدت زیادی است که گوشی‌های پرچمدار گوگل یعنی Pixel 3 و Pixel 3 XL معرفی شده است اما از زمان عرضه آن‌ها، کاربران زیادی به دلیل کم شدن برخی قابلیت‌ها و به وجود آمدن برخی مشکلات از آن شکایت کرده‌اند. آخرین شکایتی که از اشکالات این گوشی‌ها شنیده می شود، این است که Pixel 3 و Pixel 3 XL به دلیل افزایش دمای غیر طبیعی در هنگام شارژ خاموش می‌شود.


مکان یاب کوانتومی می آید
محققان، یک دستگاه شتاب سنج کوانتومی رونمایی کرده اند که می تواند بدون جی پی اس و فناوری ماهواره ها به طور دقیق فرایند مکان یابی را انجام دهد.
البته دستگاه های سخت افزاری موجود دیگر نیز می تواند موقعیت مکانی را با اندازه گیری شتاب تعیین کند اما بدون کمک ماهواره ها از کار می افتد. البته قطب نمای کوانتومی هنوز آماده جایگزین شدن با شتاب سنج های فعلی در تلفن همراه نیست. این دستگاه را می توان در کشتی ها، قطارها و دیگر وسایل نقلیه بزرگ به کار گرفت.


ربات ها «اشاره کردن» می آموزند
محققان کره ای با کمک هوش مصنوعی به ربات ها آموخته اند مانند انسان هنگام صحبت کردن دست های خود را حرکت دهد. این موضوع سبب می شود برقراری ارتباط میان انسان و ربات آسان تر شود. ساخت ربات هایی با قابلیت اشاره مانند انسان، سبب می شود برقراری ارتباط با آن ها طبیعی تر شود.


تغییر کانال تلویزیون با امواج مغزی
یک تولید کننده دستگاه های الکترونیکی، مشغول ساخت سیستمی است که با کمک امواج مغزی به کاربران اجازه می دهد کانال های تلویزیون را تغییر دهند یا صدای آن را تنظیم کنند.
هدف این پروژه، کمک به افراد دچار ناتوانی فیزیکی است تا بتوانند بی نیاز از دیگران از برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرند. سامسونگ نمونه اولیه این دستگاه را در کنفرانس توسعه دهندگان خود در سانفرانسیسکو رونمایی کرده است. این سیستم از «رابط مغز و رایانه» استفاده می کند تا ارتباطی میان تماشاگر و دستگاه تلویزیون ایجاد کند.


درمان نارسایی کلیه با اوریگامی دی.ان.ای
پژوهشگران در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که می‌توان از نانوذرات اوریگامی دی.ان.ای برای درمان نارسایی حاد کلیه (AKI) استفاده کرد.
اوریگامی دی.ان.ای (DNA origami) یک روش برای ساخت مولکول با شکل‌های مختلف از چهار نوکلئوتید استاندارد است. این اشکال می‌تواند به شکل‌های مختلف مانند لوله، اهرام و مکعب ساخته شود و شکل این مولکول‌ها  به طور قابل توجهی بر عملکرد آن ها تأثیر می گذارد.


یوتیوب را با واقعیت مجازی ببینید
اپلیکیشن واقعیت مجازی یوتیوب در فروشگاه اوکولوس برای دیدن کلیپ‌های واقعیت مجازی با هدست اوکولوس گو در دسترس است.
هدست واقعیت مجازی Oculus Go گام بزرگی در فراهم کردن سرگرمی‌های سه بعدی برداشته است، چرا که از هم اکنون قابلیت دیدن ویدئوهای واقعیت مجازی در سایت یوتیوب به آن اضافه شده است. این ویژگی گزینه جدید نمایش گروهی را فراهم می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا همراه دوستان خود، فیلم‌های واقعیت مجازی تماشا کنند.