گوناگون

۱۵ آذر؛ آخرین مهلت ترک خدمت بازنشستگان
مهر- «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اختلافات پیش آمده در تفسیر زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: آخرین روزی که بازنشستگان برای ترک خدمت فرصت دارند ۱۵ آذر است.


عذرخواهی وزیر راه از مالکان مسکن مهر
مهر- «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نمایندگان پروژه های مسکن مهر پردیس، با تأکید بر اولویت دهی این وزارتخانه، به پایان پروژه های مسکن مهر، به عنوان نماینده دولت از آن ها عذرخواهی کرد.


«حناچی» به عنوان شهردار تهران انتخاب شد
صدا و سیما- «پیروز حناچی» با 11 رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد تا جایگزین محمد علی افشانی شود.


۱۱ درصد ایرانیان مبتلا به دیابت
صدا و سیما- دکتر «لاریجانی» معاون آموزشی وزیر بهداشت، از ابتلای ۱۱ درصد جمعیت کشور به بیماری دیابت خبر داد و گفت: ۱۵ درصد هزینه‌های سلامت در جهان برای بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن هزینه می‌شود.


بازگشت افتخارآفرینان نجوم ایران
شبکه خبر- تیم دانش آموزی کشورمان پس از کسب عنوان اول دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک IOAA 2018  در چین بامداد روز گذشته به میهن بازگشت.


قیمت طلا و سکه در بازار
تسنیم-روز گذشته قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران به چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و 50 هزار تومان معامله شد.


بزرگ ترین گردهمایی نخبگان جهان اسلام
تسنیم- سوم تا پنجم آذر ماه امسال تهران میزبان بزرگ ترین گردهمایی نخبگان جهان اسلام با حضور اندیشمندان، علما و مفتیان ۸۰ کشور خواهد بود.


دولت ۲ برابر سال۹۶ خود را مقروض کرد
مهر-«حاجی بابایی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت حدود دو برابر سال گذشته اقدام به انتشار اوراق کرده که این امر سبب بدهکارتر شدن دولت است.


نمی توان از حذف کنکور صحبت کرد
تسنیم- ‌سید «‌محمد بطحایی» وزیر آموزش ‌و پرورش با تاکید بر این که اعتماد جامعه به آموزش و پرورش، معلمان و مدیران نباید کاهش یابد، گفت: فعلاً نمی توان از حذف کنکور صحبت کرد.


استفاده همزمان از 2 کارت سوخت ممکن نیست
ایسنا-شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده است: پیرو انتشار اخباری مبنی بر خرید و فروش کارت‌های هوشمند سوخت، شخصی به وسیله فروش کارت و سپس تقاضای صدور کارت المثنی، به اطلاع می‌رساند با توجه به ظرفیت‌های سامانه هوشمند سوخت، امکان استفاده همزمان از دو کارت وجود ندارد.


دستور حذف دو شغله‌ها صادر شد
ایسنا - «شریعتمداری» وزیر کار در نامه‌ای به مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، دستور حذف مدیران چند شغله از هیئت مدیره شرکت های تابعه آن ها را صادر کرد.


واردات ۱۰ میلیون تن کالای اساسی
ایسنا - بر اساس تازه‌ترین آمار تجارت خارجی کشور طی هفت ماه امسال‌ ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش پنج میلیارد و ۳۴۳ میلیون دلار وارد کشور شده است.


شکواییه ۱۰ بندی نمایندگان از آخوندی
فارس- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکواییه‌ ۱۰ بندی علیه «آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی تهیه و تدوین کردند.


انفجار در ننگرهار افغانستان
مهر- «خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار افغانستان اعلام کرد: در انفجار روز گذشته ولایت ننگرهار یک نفر کشته شده است و ۱۱ نفر زخمی شده اند.


5 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شد
مهر- سربازان گمنام امام زمان(عج) با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند پنج باند بین المللی قاچاق مواد مخدر را متلاشی و بیش از شش تن پیش ساز هروئین و ۳۸۵ کیلوگرم هروئین کشف و ضبط کنند.


یک هیئت مصری به اسرائیل می‌رود
ایسنا - یک منبع آگاه در جنبش حماس اعلام کرد، یک هیئت امنیتی مصری امروز به منظور بررسی تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه وارد اراضی اشغالی می‌شود.
به گفته وی، طرف مصری مذاکرات فشرده‌ای بین اسرائیل و این جنبش به منظور دستیابی به آتش‌بس میان دو طرف به جریان انداخته است.