روحانی در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور:

بزرگنمایی‌ مشکلات و ایجاد ناامیدی ظلم به مردم است

رئیس‌ جمهور در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور، تقویت امید به آینده و تلاش بیشتر برای تحکیم و تقویت اطمینان و امنیت خاطر را برای مردم در حوزه رفع نگرانی‌ها از آسیب‌های اجتماعی، مورد تأکید قرار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «روحانی» در این جلسه، اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر را امیدوارکننده دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه وزارت کشور در پی تأکیدهای مقام معظم رهبری درباره مسائل و آسیب‌های اجتماعی، با احساس وظیفه بیشتری وارد عرصه شده اند و آمار اقدامات انجام شده، نشان می‌دهد که گام‌های بسیار مهم و خوبی در این عرصه برداشته شده است.  
وی ادامه داد: اگر چه امروز مردم به دلیل تحریم با مشکلاتی در حوزه اقتصادی و معیشتی مواجه شده‌اند و مشکل کسانی که حقوق ثابت دارند، مضاعف است، اما مطمئن هستیم که مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قابل حل و فصل است و به فضل الهی برطرف خواهد شد و چنین نیست که این مشکلات حل شدنی نباشد.
وی با بیان این که مردم بعد از 13 آبان نسبت به قبل از آن، امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند، افزود: قبل از 13 آبان برخی تصور می‌کردند که اتفاقات خاصی رخ خواهد داد و زندگی مردم به هم خواهد ریخت، اما پس از آن همه مشاهده کردند که این تصورات، واهی و غلط است و هیچ‌ کدام از ادعاهای دشمن، به آن صورتی که انتظار داشتند، تحقق نیافت.
وی با اشاره به این که گاهی بعضی رسانه‌ها و روزنامه ‌ها واقعیات تلخ را بیش از آنچه هست، بزرگ جلوه می‌دهند، اظهار کرد: این بزرگنمایی‌ مشکلات و ناامید کردن مردم، ظلم بزرگی به مردم است و همه باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند. وی ادامه داد: مقابله و رفع برخی آسیب‌های اجتماعی مانند فقرزدایی، نیازمند اقدامات عملی و اجرایی است که باید در این حوزه با قوت تصمیم‌گیری و عمل کرد.