سیاسی و بین الملل

بررسی استانی شدن انتخابات مجلس
صدا و سیما- دومین جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس و حقوقدانان شورای نگهبان برگزار شد. در این جلسه «سام سوادکوهی» به عنوان حقوقدان شورای نگهبان و «بهادری» از پژوهشکده شورای نگهبان نظر خود را درباره استانی شدن انتخابات مجلس بیان کردند.


تحریم‌های آمریکا تأثیری ندارد
مهر - «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با پایگاه عرب زبان «العربی الجدید» اعلام کرد که تحریم های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا نمی تواند تغییری در سیاست های ایران که مطابق میل واشنگتن باشد، ایجاد کند.


طرح اصلاح قانون صدور چک در جلسه شورای نگهبان
صدا و سیما - سخنگوی شورای نگهبان از بررسی طرح اصلاح قانون صدور چک در جلسه این هفته شورا خبر داد. «کدخدایی» در کانال سروش خود درباره دستور جلسه این هفته نوشت: «در جلسه این هفته ‎شورای نگهبان طرح اصلاح قانون صدور چک اعاده ‌شده توسط شورا رسیدگی می شود.»


اولویت بندی مدیریت طرح های عمرانی در بودجه 98
ایرنا- «نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دغدغه دولت در بودجه سال آینده تحقق رشد اقتصادی و رفع مشکل اشتغال است، بنابراین مدیریت طرح های عمرانی اولویت بندی می شود.


واگذاری مسئولیت هایی از معاونت اجرایی رئیس جمهور
تسنیم- «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌ جمهور از واگذاری برخی مسئولیت‌های معاونت اجرایی رئیس‌جمهور به دفتر رئیس‌جمهور خبر داد.


مرزهای ایران و عراق باز است
ایسنا - مدیر کل مرزی وزارت کشور گفت: تردد کامیون‌ها در مرزهای ایران و عراق در حال انجام است و هیچ مرزی میان دو کشور بسته نیست.
«حیدری» افزود: دولت عراق مشکلاتی در بخش گمرک خود دارد و در حال ایجاد تغییراتی در گمرک است به همین دلیل توقف‌هایی در مرزها انجام شده بود، اما تردد کامیون‌های کشورمان به عراق به صورت روان در حال انجام است.


قاسمی: ایران نگران شرایط وخیم انسانی در یمن است
صدا و سیما- «قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران نگران شرایط وخیم انسانی در یمن است، تصریح کرد: پایان بخشیدن به فاجعه انسانی در این کشور، مسئولیتی تاریخی برای جهان امروز است.


دور جدید گفت وگوهای ایران و هلند در تهران
ایرنا - دور جدید گفت و گوهای سیاسی ایران و هلند با حضور معاونان وزیران خارجه دو کشور در تهران برگزار شد. سید «عباس عراقچی» در این دیدار، حمایت دولت هلند از حفظ و اجرای برجام و همچنین موضع این کشور نسبت به مقابله با یک جانبه گرایی و قوانین فراسرزمینی آمریکا را مورد استقبال قرار داد. «آندره هاسپلز» نیز افزود: هلند هم در ظرفیت ملی و هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیر دایم شورای امنیت از برجام حمایت می کند.


بولتون: فشار به ایران را تشدید می کنیم
مهر- مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه کارزار جنگ اقتصادی علیه ایران، مدعی تشدید تحریم‎ها و افزایش فشار علیه این کشور شد .
«جان بولتون» ادعا کرد: قصد ما این است که آن ها را به شدت تحت فشار قرار دهیم تا آن جا که جا داشته باشد. وی افزود: از ابتدا هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران بود.