مشمولان مددجوی بسته حمایتی دولت در استان

زهرا خسروی- با شروع اجرای طرح بسته حمایتی دولت، در مرحله اول افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ایثارگران مستمری بگیر مشمول آن می شوند و جمعیت زیادی از این قشر در خراسان جنوبی آن را دریافت خواهند کرد.
به گزارش «خراسان جنوبی»، آن طور که مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) می گوید: روز گذشته مبلغ بسته حمایتی دولت به حساب افراد زیر پوشش این نهاد حمایتی واریز شد.
«سلم آبادی» آمار مشمولان زیر پوشش کمیته امداد در استان را بیش از 40 هزار خانوار اعلام و تصریح می کند: از این تعداد 34 هزار و 161 خانوار مستمری بگیر و بقیه تک یا چند خدمتی هستند.
به گفته وی نمی توان آمار دقیقی از افرادی که هزینه بسته حمایتی به حسابشان واریز شده است، ارائه کرد زیرا هزینه برای برخی مددجویان به کارت بانک قدیمی افراد واریز شده است و دسترسی به اطلاعات امکان پذیر نیست مگر این که هنگام مراجعه افراد زیر پوشش برای دریافت بسته حمایتی، مشخص شود که کارت آن ها شارژ شده است یا نه.
وی به تفاوت این بسته حمایتی با آخرین سبد کالای دریافتی توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در شهریور هم اشاره می کند و می افزاید: در سبد قبلی مبلغ شارژ برای مستمری بگیران بر اساس بعد خانوار و برای تک یا چند خدمتی ها 40 هزار تومان بود که در بسته حمایتی جدید برای مستمری بگیران، تک خدمتی و چند خدمتی ها بر اساس بعد خانوار شارژ می شود.
به گفته وی، مبلغ بسته حمایتی بر اساس بعد خانوار و برای افراد تک نفره و دو نفره به ترتیب 100 و 150 هزار تومان، افراد سه و چهار نفره به ترتیب 200 و 250 هزار تومان و افراد بالای پنج نفر 300 هزار تومان است.
رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اداره کل بهزیستی هم مشمولان زیر پوشش این نهاد حمایتی را برای بهره مندی از بسته حمایتی دولت 14 هزار و 572 مددجوی مستمر و غیر مستمر اعلام می کند و می گوید: از روز گذشته مبلغ شارژ به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
«طالب زاده» می افزاید: اطلاع دقیقی از آمار واریزها به حساب سرپرستان خانوار در دست نیست.
«حجازیان» مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم مراکز عرضه این بسته حمایتی را فروشگاه های رسمی مانند رفاه، اتکا، فرهنگیان و ... اعلام و اضافه می کند: مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در مرحله اول دریافت این بسته حمایتی هستند و کارگران و بازنشستگان با درآمد کمتر از سه میلیون تومان و ... در مرحله بعدی بخشنامه دریافت بسته حمایتی قرار دارند.