سیاسی و بین الملل

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه تلخ سقوط هواپیما
مسئولان، نقاط ضعف را شناسایی و پیگیری کنند
حضرت آیت ا... خامنه‌ای در پیامی حادثه تلخ سقوط هواپیمای حامل کارکنان نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفتند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار سقوط هواپیمای حامل کارکنان خدوم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جان‌باختن آن عزیزان و دیگر سرنشینان آن پرواز را با تأثر و اندوه و همدردی، به خانواده‌های داغدیده و به خانواده‌ بزرگ ارتش و نیروی هوایی تسلیت می گویم و صبر جمیل برای بازماندگان و رحمت و مغفرت برای درگذشتگان مسألت می کنم. لازم است مسئولان ذیربط با بررسی کامل این حادثه‌ اندوهبار، نقاط ضعف و خلأها و خطاهای احتمالی را شناسایی و پیگیری کنند. سیّد علی خامنه‌ای- ۲۵ دی ۱۳۹۷
دیدار ظریف و بارزانی
تسنیم- «ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه‌های کاری خود در عراق، با «بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در شهر اربیل دیدار و گفت وگو کرد. طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط کنونی اقلیم و جمهوری اسلامی ایران، از بسط و توسعه آن، به‌ویژه با افزایش همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی، به وسیله مشارکت و همکاری‌های تجار، صنعت گران و کارآفرینان دو طرف، حمایت کردند.
احضار سفیر هلند به وزارت خارجه
تسنیم- «ژاک لویی ورنر» سفیر هلند در اعتراض به حمله تعدادی از عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلب به سفارت ایران در لاهه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
سردار جعفری: نیازمندی مناطق محروم را مطالبه کنیم
 ایسنا-سردار «جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که باید برای رفع نیازمندی‌های مناطق محروم، از دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گری کنیم تا تلاش‌ها برای رفع محرومیت شتاب بیشتری بگیرد، افزود: نیروی زمینی سپاه با اقتداری بی نظیر برای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی در سخت ترین شرایط و مناطق کشور حضور دارد و اگر این تلاش ها نبود منطقه جنوب شرق و شمال غرب دچار ناامنی می شد.
کره جنوبی و ژاپن به دنبال نفت ایران
ایرنا- ژاپن و کره جنوبی دو مشتری بزرگ نفت ایران هستند که در مقطعی کوتاه به دلیل فشارهای آمریکا خرید نفت از ایران را قطع کردند اما گزارش ها حاکی است این دو کشور در روزهای آینده واردات نفت از کشورمان را براساس معافیت های دریافتی از سر خواهند گرفت.