افسردگی پنهان

بسیاری از افراد می‌کوشند افسردگی‌شان را پنهان کنند. به گزارش «چطور»، این افراد پشت نقابی از شادی و خوشحالی، چهره افسرده خود را می‌پوشانند. مبتلایان به افسردگی پنهان نمی‌خواهند، شدت مشکل خود را بپذیرند. 
نشانه‌ها
بروز عادت‌های جدید و غیرعادی در خواب و خوراک: چنان چه شخصی از اطرافیان‌تان به‌خوبی نمی‌خوابد؛ یعنی یا نمی‌تواند به خواب برود یا بیش از حد معمول در طول روز می‌خوابد، احتمال دارد که دچار افسردگی پنهان شده باشد. 
ابراز احساسات 
به ‌شکلی اغراق‌آمیز و شدید
 افراد می‌کوشند تا احساسات ناشی از افسردگی خود را به طور شدید کنترل کنند و به همین خاطر، احساسات و عواطف دیگرشان به‌ شدت غلیظ و پرشور ابراز می‌شود.
بهانه‌تراشی
 و پنهان‌شدن پشت نقاب شادی
افراد مبتلا به افسردگی، تمایل چندانی به معاشرت با دیگران ندارند و فقط در مواقع ضروری با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. همیشه بهانه‌ای برای به ‌هم‌زدن قرار شام، شرکت ‌نکردن در مهمانی و رفت‌ و آمد با دیگران مطرح می‌کنند.
 فلسفه‌بافی‌های غیر عادی: احتمال دارد به ‌سراغ موضوع هایی مانند معنای زندگی یا دستاوردهای‌ خود در زندگی بروند؛ حتی ممکن است به مقوله‌ای مانند خودکشی هم بپردازند و مثلا از افکار گاه‌ به‌ گاه‌شان درباره آسیب‌زدن به خود و مردن صحبت کنند.
درخواست کمک و سپس پس ‌گرفتن این درخواست: بیشتر افراد مبتلا به افسردگی چنین رفتاری دارند و دوست ندارند که با پیگیری درمان، بیماری را بپذیرند؛ ضمن این که احساس می‌کنند، هیچ ‌کس نباید ضعف‌شان را ببیند.
خشم ‌و زودرنجی
 اگر فردی مدام در برخورد با افراد مختلف دچار خشم و زودرنجی می‌شود، باید به وجود افسردگی پنهان در او شک کرد.