فرهنگستان

خرید کتاب برای حمایت
 از نویسنده و ناشر
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشت هزار و 800 جلد کتاب نویسندگان و ناشران استان را خرید. معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ابتدای امسال تا اول دی ماه هشت هزار و 850 جلد کتاب به ارزش یک میلیارد ریال در استان خریداری شده است. «رمضانی» خرید کتاب را به منظور حمایت از ناشران و نویسندگان بیان کرد و افزود: آثار خریداری شده متعلق به نویسندگان استان بوده یا توسط ناشران خراسان جنوبی منتشر شده است. به گفته وی، سال گذشته هم یک میلیارد ریال برای خرید کتاب هزینه شد.
12 مستند ازجنگ و شهادت  
12 مستند با موضوع شهادت و جنگ از ابتدای امسال در استان تولید شد. مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان و با همکاری مالی این کنگره، 12 مستند در زمینه شهادت و جنگ تولید شده است. «براتی» توضیح داد: از این تعداد هشت مستند در زمینه پرتره شهدای استان و بقیه هم موضوع نگار بوده است که مستندهای پرتره مربوط به شهیدان عرب پور، مقدوری، رضا حسین چهکندی، رحیمی، غلامرضا شریفی پناه و حجت الاسلام شهاب است. به گفته وی، چهار انیمیشن هم با موضوع کنگره شهدا تولید شده است.
300 میلیون تومان برای
 میراث فرهنگی بیرجند         
امسال بخش میراث فرهنگی بیرجند 300 میلیون تومان اعتبار دارد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند اعتبار حوزه میراث فرهنگی این شهرستان را حدود 300 میلیون تومان بیان کرد و گفت: رقم یاد شده برای مرمت بناهای اضطراری و ثبت شده در فهرست ملی هزینه می شود. «فولادی» افزود: در شهرستان 150 اثر ثبت ملی وجود دارد که 70 درصد آن ها در بافت تاریخی واقع شده است و همه نیاز به مرمت و بازسازی دارد اما با توجه به محدودیت اعتبار، رقم یاد شده برای بناهای اضطراری هزینه می شود.