اگر زیاد فکر می کنید!

با تمرین و ممارست روی کنترل افکارتان می توانید افکار مزاحم و منفی را از خودتان دور کنید. برخی افراد عادت دارند نگران همه چیز باشند و هنوز اتفاقی نیفتاده به این که چه اتفاقی خواهد افتاد و چه کار باید بکنند فکر می کنند. «پرشین وی» درباره روش های رفع زیاد فکر کردن، راه های زیر را ارائه می کند.
خودتان را با دیگران مقایسه نکنید: اگر شایستگی‌ها و توانایی‌هایتان را با دیگران مقایسه کنید، ترس و ناامیدی‌ خود را افزایش می‌دهید. روی بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارید متمرکز شوید و از این روایت دروغین دنیایی که مفهوم کمال را برای مردم تعیین می‌کند، رد شوید.
با افرادی در تماس باشید که به شما ایمان دارند: اغلب افرادی که می‌خواهند تفکر بیش ‌از حد را کنار بگذارند، برای خاموش کردن صدای انتقاد درونی‌شان، به اعتماد به نفس بیشتر و حمایت نیاز دارند. کلید موفقیت این است که اطمینان حاصل کنید منتقد درونی‌تان، مانع از پیوستن شما به یک حلقه‌ حمایتی نمی‌شود.
مطالعه کنید: نگرانی و شک، الگوهای رفتاری خود تخریبی محسوب می‌شود. یکی از بهترین راه‌حل‌های این مشکل، پرهیز از عوامل مزاحم و مطالعه‌ مقالات و کتاب‌های رهبران بزرگی است که الهام ‌بخش شما هستند. این مطالب به شما کمک می‌کند به خودتان اعتماد بیشتری پیدا کنید و در راه موفقیت قدم بردارید.
کار روی نقشه‌ پشتیبان را متوقف کنید: اگر از افرادی هستید که به تفکر بیش ‌از حد معتادند، حتماً زیاد برنامه‌ریزی می‌کنید؛ زیرا می‌خواهید مشکلات بالقوه را پیش‌بینی کنید و مد نظر داشته باشید اما بیشتر مشکلاتی که برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید، طبق نقشه‌های شما اتفاق نمی‌افتد. به ‌جای برنامه‌ریزی طرح‌های بعدی، همان طرح اولیه را اصلاح کنید و با تغییرات مطابقت دهید.
تلاش کنید: بهترین راه غلبه بر عادت تجزیه ‌و تحلیل بیش ‌از حد و تفکرهای تردیدآمیز، این است که ریسک تلاش کردن را بپذیرید. در صورتی می‌توانید در مبارزه‌ افکارتان پیروز باشید که بازار را تست کنید و از مصرف‌کنندگان بازخورد بگیرید.
ورزش کنید، با دوستان تان مکالمه کنید، رانندگی آرام داشته باشید حتی بازی کنید. انجام یک کار دیگر که ذهن شما را درگیر کند بهتر است تا این که مدام به یک معضل فکر کنید.