از گوشه و کنار استان

دیدار امام جمعه خوسف
 با گروه های جهادی

مشمولی - امام جمعه به همراه جمعی از جوانان بسیجی خوسف با حضور در روستای تقی آباد جلگه ماژان با اعضای گروه جهادی شهید مومنی دانشگاه خواجه نصیر تهران دیدار کردند. حجت الاسلام والمسلمین« شاهبیکی»، در این نشست صمیمی با قدردانی از حضور دانشجویان جوان بسیجی تهران گفت: کار عمرانی و فرهنگی شما در کنار تحصیل بسیار ارزشمند است. «کریمی»، مسئول گروه جهادی شهید مومنی هم با قدردانی از حضور امام جمعه در جمع جهادگران، گفت: با ساخت پروژه های مختلف در روستاهای محروم کار گروه جهادی تمام نمی شود بلکه موضوع اشتغال و رونق اقتصادی جای کار دارد و باید با تشکیل اتاق فکر الگوهایی برای این گروه ها معرفی تا در فرصت های بعدی مشکلات رفع شود. به گزارش«خراسان جنوبی»، گروه جهادی شهید مومنی در قالب 105 نفر از نیروهای بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران از جمعه 24 اسفند به مدت 10 روز در بخش عمرانی و 40 نفر گروه منتظران ظهور نیز همزمان در روستاهای تقی آباد ماژان، دولت آباد، طالب آباد، چاه قدس و کلاته عرب فعالیت فرهنگی خواهند داشت.
2 کارگر در اردوی تیم ملی کاراته
«ابوالفضل علیزاده بیرجندی» رئیس هیئت ورزش کارگری استان گفت: جواد کمالی منش و مهدی جهانیان برای اعزام به ششمین دوره مسابقات جهانی کاراته کارگران به اردوی تیم ملی دعوت شدند. ششمین دوره مسابقات جهانی کاراته کارگران تیرماه 98 به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شود.
8 سال از شروع کار گذشت
اتمام یک سوم دوبانده سازی
محور نهبندان- شوسف

هر چند یک سوم عملیات دوبانده سازی محور شوسف-   نهبندان بعد از هشت سال انجام شده است اما به زودی و قبل از آغاز سال نو، 12 کیلومتر از باند دوم این محور زیر بار ترافیک می رود. رئیس اداره راه و شهرسازی نهبندان، طول محور نهبندان- شوسف را ٣٠ کیلومتر اعلام کرد و گفت: کلنگ اجرای دو بانده سازی این محور سال ٨٩ به زمین خورد که طی هفته آینده پس از هشت سال، فقط یک سوم آن شامل ١٢ کیلومتر با اعتبار ١٢ میلیارد تومان زیر بار ترافیک می رود. به گزارش خبرنگار ما، مهندس «صحراگرد» از تعیین پیمانکار و برگزاری مناقصه برای ١٨ کیلومتر باقی مانده این محور خبر داد و اعتبار آن را 60 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال ٩٨ کل پروژه ٣٠ کیلومتری نهبندان - شوسف دو بانده خواهد شد. وی با اشاره به سفر دکتر «نوبخت» و اختصاص56٠ میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل استان، از اتمام طرح مطالعاتی 50 کیلومتر از محور شوسف تا سهل آباد خبر داد و ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی این پروژه هم آغاز شود.