سیاسی و بین الملل

کمیسیون اجرای برجام باید زودتر تشکیل شود
تسنیم- معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری تاس، بر ضرورت برگزاری نشست کمیسیون اجرای برجام برای بررسی اوضاع و شنیدن مواضع طرفین تاکید کرد و گفت: اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه خلیج فارس همچنان ادامه دارد. «سرگئی ریابکوف» افزود: دلایل و شواهدی حاکی از آماده شدن تروریست‌ها در سوریه برای انجام اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اختیار داریم اما جای تاسف دارد که این استدلال ها به طور عمدی توسط شرکای آمریکایی ما و متحدانش نادیده گرفته می‌شود.
جرم ایران، مقاومت موفق در برابر آمریکاست
فارس-نظریه‌پرداز و اندیشمند مطرح آمریکایی گفت: دلیل فشارهای واشنگتن به ایران این است که این کشور توانسته است به نحوی موفقیت‌آمیز در برابر آمریکا مقاومت کند. «چامسکی» افزود: دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به رهبری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای حفظ سلطه آمریکا، به دنبال فشار به ایران است و جرم ایران مقاومت در برابر آمریکاست.
کلینتون: باید با ایران گفت‌وگو کنیم
ایسنا- وزیر خارجه اسبق آمریکا با بیان این که دیپلماسی بهتر از تقابل نظامی است، گفت: دولت کنونی آمریکا باید همان مسیری را در پی بگیرد که دولت سابق این کشور در برخورد با ایران دنبال می‌کرد. «هیلاری کلینتون» در واکنش به تنش‌های اخیر در منطقه، به سیاستمداران این کشور توصیه کرد برای گفت‌و گو با ایران تلاش کنند. وی، تاکید کرد: باید با ایران گفت و گو کنیم و خروج از توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه بزرگ است، این کار امنیت آمریکا و اعتماد به این کشور را کمتر می‌کند. 
ایران با انسجام کامل از خود دفاع می کند
ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر این که ایرانیان در برابر زورگویی های آمریکا تسلیم نمی شوند، گفت: به دنبال جنگ نیستیم اما در دفاع از خود با اتحاد و انسجام کامل ایستاده ایم. «هنردوست» افزود: ما در کنار دیگر کشورهای منطقه قادر به همکاری جمعی برای رفع مسائل هستیم و مردم ایران به پشتوانه اتحاد و انسجام ملی در برابر رویکرد زورگویانه آمریکایی تسلیم نمی شوند.
ظریف به پاکستان می رود
ایرنا- محمد جواد وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی های آسیایی خود برای گفت و گو با مقامات پاکستان امروز به اسلام آباد سفر می کند. «ظریف» قرار است در این سفر علاوه بر همتای پاکستانی خود با دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات روابط دو جانبه به ویژه پیگیری توافق های اخیر روسای دو کشور و مهم ترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کند.