رئیس قوه قضاییه:

تفاوتی بین دانه درشت‌ها و ریز‌ها درپرونده مفاسد اقتصادی نیست

رئیس قوه قضاییه در نشست با مسئولان و اصحاب رسانه، با تاکید بر این که در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی تفاوتی بین دانه درشت‌ها و ریز‌ها نیست، گفت: نباید به هیچ وجه اجازه دهیم که افراد متخلف، میدان را در دست گیرند و این یک وظیفه همگانی است و ما نیز در این رابطه مصمم هستیم و معتقدیم که باید با ریز‌ها هم برخورد کرد و این گونه نیست که به دلیل دانه درشت‌ها از رسیدگی به جرایم و تخلفات ریز‌ها بگذریم. 
به گزارش میزان، آیت ا... «رئیسی» با بیان این که فساد در کشور ما فراجناحی است و مربوط به یک جناح و جریان خاص نیست، افزود: مبارزه با فساد موضوعی است که باید جملگی بر آن باشیم. وی، با بیان این که ما رسانه‌ها را همکاران خود در اجرای عدالت می‌بینیم؛ نه در مقابل خود، افزود: به طور حتم زبان نقد رسانه ها می‌تواند به اجرای عدالت کمک کند. فردی با نقد هیچ مخالفتی ندارد؛ به ویژه زمانی که نقد منصفانه است. 
وی، با اشاره به این که حفظ آبرو و حرمت و منزلت اشخاص به عنوان یک سرمایه مهم مورد نظر دستگاه قضایی است، گفت: قضاوت در محاکم باید عادلانه و منصفانه و به دور از هر گونه نفوذپذیری باشد. وی، با اشاره به ایجاد سامانه‌ای در دستگاه قضایی برای انتشار آرای محاکم گفت: هدف آن است که آرای محاکم در منظر و نگاه صاحب نظران، نخبگان و پژوهشگران قرار گیرد و انجام این کار برای ایجاد شفافیت در دستور کار ما قرار دارد.وی، با بیان این که در دستگاه قضایی در برخورد با مرتکبان فساد هیچ خط قرمزی قائل نیستیم، افزود: به همکاران قضایی خود نیز تاکید کرده ام که خط قرمز شما در مقوله رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی باید غیر مستند حرف زدن باشد؛ اما چنان چه موردی مستند به ادله و براهین محکمه پسند باشد، بنای ما در دستگاه قضایی این است که آن را با جدیت پیگیری کنیم و در این زمینه تحت تاثیر هیچ نگاه و جریان خاصی نباشیم.