حرف مردم

مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا به ویژه شبکه بهداشت و درمان و صنف نانوایان نهبندان با توجه به مصوبات این شهرستان مبنی بر رعایت نکات بهداشتی در مقابله و پیشگیری از این بیماری نظارت کنند که چرا برخی نانوایان بدون رعایت نکات بهداشتی اقدام به توزیع نان می کنند؟ 
 تا سه هفته قبل یک بسته ماسک سه تایی یک بار مصرف به هزار و 500 تومان ارائه می شد اما دوشنبه شب گذشته همان بسته سه تایی را به 13 هزار تومان در حالی از یک داروخانه خریدم که هیچ تغییری در آن وجود نداشت که بتوان آن را دلیل این گرانی دانست. از سویی تا پیش از این روی این بسته ها قیمت درج شده بود اما حالا از آن هم خبری نیست! مسئولان نظارت کنند.
 مگر بر نرخ مواد شوینده که بدون درج قیمت در برخی داروخانه ها و دیگر مراکز عرضه می شود، نظارتی نیست؟
 با وجود تعطیلی فضاهای ورزشی در کشور و استان به دلیل شیوع کرونا، سالن ورزشی شهید جابری بیرجند همچنان دایر است.
 این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا و آموزش دانش آموزان توسط معلمان و نیاز به اینترنت و سیسم دیجیتال، دانش آموزان برخی نقاط زیرکوه از این امکانات بی بهره هستند. مسئولان برای رفع مشکل اقدام کنند.
 شش روستا از آب شرب مجتمع آب رسانی کبودان استفاده می کنند اما اهالی این روستا از آب شرب بی بهره هستند.
 اهالی محلات عشایری پسکوه بمرود زیرکوه از کمبود امکانات بهداشتی به ویژه پس از شیوع کرونا در استان رنج می برند. مسئولان بیشتر به این نقاط توجه کنند.
 قرار بود از جمعه شب ماسک رایگان محله به محله در طبس توزیع شود تا مردم از منازل بیرون نیایند اما نه تنها این کار انجام نشد، بلکه یک بسته پنج عددی ماسک‌ تولید شهرستان هم به قیمت‌ ۲۶ هزار تومان به فروش می رسد!
 با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروز و طبق سال های قبل، عده ای از طبسی ها منازل خود را به مسافران اجاره می دهند در حالی که بر اساس مصوبه کمیته مدیریت کرونا اجاره منزل به مسافران نوروزی ممنوع است.