بقچه نوروزی بهار

 
گروه شهرستان ها- طرح استقبال از بهار هر سال در آستانه نوروز با آماده سازی بوستان ها، تغییر و تحول در مبلمان شهری و ... با جدیت خاصی اجرا می شود. امسال هم با وجود شیوع کرونا، زیباسازی شهرها در استقبال از بهار فراموش نشده است.
25 هزار بوته گل برای دیار نرگس
به گزارش خبرنگار ما، شهرداری دیار گل های نرگس با 25 هزار بوته گل به استقبال بهار رفته است. «علیزاده» شهردار خوسف هر چند وضعیت بودجه امسال را چندان مساعد نمی داند اما می گوید: سعی شده است با توجه به شیوع ویروس کرونا، حال و هوای شهر با نصب پرچم های رنگی در بولوارها و خیابان‌های اصلی، استفاده از نمادها و ... تغییر  کند.
15 نماد در دیار آسبادها
هر چند شیوع کرونا، بسیاری از برنامه ها برای استقبال از بهار را در این شهر به حالت تعلیق درآورده است اما با وجود این شهرداری برای نونواری شهر با نصب نماد، گل آرایی و ... به خوشامدگویی بهار رفته است. به گزارش خبرنگار ما از نهبندان «رئیسون» شهردار از کاشت 35 هزار شاخه گل، تغییر مبلمان شهری، گل آرایی معابر و میادین و ... خبر و ادامه می دهد: 15 نماد ساخته شهرداری در میادین و نقاط مختلف نصب می شود.
گل ها در سرزمین طلای سرخ
به گزارش خبرنگار ما از قاین، در سرزمین طلای سرخ هم شهرداری از فعالیت های عمرانی و خدماتی در آستانه نوروز غافل نبوده و به منظور زیباسازی، نظافت، نصب نماد و توسعه فضای سبز فعالیت هایی انجام داده است. مهندس «ایوب نژاد» شهردار قاین، افزون بر گندزدایی و ضد عفونی معابر، از غرس 10 هزار اصله نهال، کاشت 100 هزار بوته گل در پارک ها، میادین و بولوارها، دیوار نویسی و نقاشی دیواری، نصب 25 نماد و ... برای نو نوار شدن شهر خبر می دهد.
بوستان گل محمدی در دیار بادگیرها
خبرنگار ما از بشرویه هم گزارش می دهد که مسئولان این شهر اگر چه این روزها عزم خود را برای مقابله با ویروس کرونا جزم کرده اند، اما از تغییر چهره شهر در آستانه بهار غافل نبوده اند. در این شهر ایستگاه ها ی رنگ آمیزی، درختچه ها و بوستان گلشن فجر نورپردازی و نمادهای نوروزی نصب شده است و احداث بوستان گل محمدی در معبر در حال احداث قلعه نو از دیگر اقدام های شهرداری برای استقبال از بهار است.
تونل نوری در سرزمین آب انبارها 
در واپسین روزهای سال، شهرداری دیار آب انبارها هم با انجام فعالیت های نوروزی، دستی به سر و روی شهر کشیده است؛ طوری که با گذر از برخی نقاط، این تغییرات به خوبی نمایان می شود. به گزارش خبرنگار ما از سرایان، «مطلبی پور» شهردار این شهر، اجرای تونل نوری در گلستان طالقانی، زیباسازی معابر و خیابان های شهر، نورپردازی نقاط مختلف، گل کاری و هرس درختان و ... را از جمله  برنامه های استقبال از بهار اعلام می کند.
سنگ تمام در تون
گزارش خبرنگار ما از فردوس هم حاکی است که دست اندرکاران امور شهری، برای استقبال از بهار سنگ تمام گذاشته اند، از گل کاری و نصب نماد تا آسفالت و نظافت شهر که به خوبی احساس می شود. اما افسوس که این روزها شیوع کرونا، این مهمان ناخوانده، کام نوروزی مردم را تلخ کرده و اضطراب و نگرانی را برای شهروندان به همراه آورده است. از طبس نیز گزارش می رسد، شهرداری با همه مشغله و تمرکز برای ضد عفونی معابر و نقاط شهری، از زیباسازی با کاشت گل های رنگارنگ در میادین و بولوارها و نصب نمادهای نوروزی غافل نمانده است. «زینلی» شهردار سربیشه هم پاک سازی و رنگ آمیزی نمادهای شهری، لکه گیری خیابان‌ها و معابر وگل آرایی را از جمله  مهم ترین اقدامات در استقبال از بهار دانست. «عابدینی» شهردار اسدیه نیز از کاشت هشت هزار گل در میادین و فضاهای سبز این شهر خبر می دهد.