با خبرنگاران

دلیل کمبودهای ورزشی نهبندان
از همه  کمبودهای حوزه ورزش این شهرستان عذرخواهی می کنم چراکه اگر مشکلاتی در حوزه ورزش نهبندان وجود دارد به دلیل چالش های کشوری و بیماری کروناست. مدیرکل ورزش و جوانان در نشست با فرماندار نهبندان با اشاره به موضوع کمک به هیئت های ورزشی شهرستان، گفت: سال گذشته، 206 میلیون تومان به هیئت های ورزشی شهرستان کمک شد.
به گفته «عزیزی»  100 میلیون تومان دیگر برای کمک هیئت های ورزشی ابلاغ که با اولویت تحقق نیافتن وعده ها به شهرستان ها تزریق می شود.
وی تصریح کرد: برای تجهیز اماکن ورزشی، سال آینده یک میلیارد تومان اعتبارات افزایش می یابد، همچنین تجهیز سالن حاج قاسم سلیمانی بانوان نهبندان در اولویت است و تامین تجهیزات ورزشی روستایی هم در دستور کار خواهد بود.
او ادامه داد: عقب ماندگی تاریخی در نهبندان وجود دارد اما در بحث زیرساخت های ورزشی ایجاد 17 چمن مصنوعی در نهبندان یک رکورد است که یا اجرا شده یا در دست اجراست که ناشی از نگاه عدالت محور دولت در منطقه کمتر توسعه یافته نهبندان است.

«چالش های قانون گذار» پشت ویترین
کتاب چالش‌های قانون‌گذار تألیف موسی قربانی نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی قاینات طی مراسمی با حضور مولف و مسئولان کتابخانه‌های عمومی و امام رضا (ع) قاین به این دو کتابخانه اهدا شد.
 به گزارش« خراسان جنوبی» این کتاب در سه جلد و در مجموع با هزار و 791 صفحه با همکاری کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به چاپ رسید و در اختیار کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها قرارگرفت .
 حجت الاسلام «قربانی» مؤلف کتاب گفت: این کتاب به بررسی و تبیین ساختار و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اسلامی، انتخابات و چگونگی گزینش نمایندگان مردم و مراحل تشکیل مجلس، کمیسیون‌ها و انتخاب هیئت رئیسه، رسیدگی به اعتبار نامه‌ها و تدوین تصویب قوانین، چگونگی کارشناسی طرح‌ها و لوایح، اولویت‌ها، چالش‌های رأی گیری در مجلس و چالش‌های نظارتی درون مجلس و چالش‌های نظارت بر قوای قضاییه ومجریه و دستگاه‌های وابسته به نهاد رهبری پرداخته است.

پرداخت حق پرستاری 600 معلول قاینات
با حمایت وتصویب دولت 600 معلول در قاینات هر یک ماهانه 10 میلیون ریال حق پرستاری در خانواده دریافت می کنند.
رئیس اداره بهزیستی قاینات گفت: اکنون سه هزار و 314 معلول شدید، خفیف و خیلی شدید با معلولیت های جسمی و حرکتی، شنوایی ، بینایی ، ذهنی ، گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی و سالمندان شناسایی شده اند.
 « ابراهیم زنگنه» از راه اندازی خانه کوچک پناهگاه معلولان ذهنی پسر و دختر به طور جداگانه در قاین خبرداد و افزود: در هر یک از این مراکز 20 دختر و پسر نگهداری می‌شوند.
به گفته او در مجموع 9 مرکز نگهداری شبانه‎روزی به معلولان خدمات ارائه می‌دهند.
 رئیس اداره بهزیستی قاینات به مسئله مسکن معلولان شهرستان اشاره و اظهار کرد: 41 واحد معلولان به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار گرفته است. وی با بیان این که سال گذشته نیز به 120 معلول هر یک 50 میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت شد، افزود: اکنون معلول سرپرست خانوار بدون مسکن نداریم.

181 هزار راس دام در تالار سلامت
181 هزار رأس دام در بشرویه واکسینه شد.رئیس شبکه دام پزشکی بشرویه اعلام کرد: در پنج ماه امسال جمعیت قابل توجهی از دام های شهرستان علیه بیماری‌های تب‌برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب‌مالت، آگالاکسی، قانقاریا و ... با رعایت شرایط بیماری کرونا واکسینه شدند.
«عبدی» اضافه کرد: اولویت اصلی واکسیناسیون ایمن‌سازی علیه تب‌ مالت و طاعون نشخوارکنندگان کوچک است که درصد قابل توجهی دام سبک و سنگین علیه این بیماری واکسینه شدند.به گفته او از ابتدای امسال توسط دو گروه،  واکسیناسیون برای پوشش حداکثری جمعیت دامی شهرستان که حدود 90 هزار رأس گوسفند و بز، سه هزار رأس گاو و هزار و 200 نفر شتر است، آغاز شد.

زلزله در دستگردان
زلزله 9/3 ریشتری مرز بخش دستگردان خراسان جنوبی و شهرستان خور اصفهان را لرزاند.
به گزارش«خراسان جنوبی» زمین لرزه ای در مقیاس 3.9 ریشتر ساعت 8:51 روز گذشته مرز بخش دستگردان طبس و خور اصفهان را لرزاند .مرکز این زمین لرزه با شهر عشق آباد ۹۴ کیلومتر فاصله داشت.
به گفته «میرجلیلی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری این زمین لرزه خسارتی نداشت.

سارقان کابل برق در حلقه قانون
سارقان کابل برق در فردوس دستگیر شدند. فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت:  با توجه به وقوع  چند فقره سرقت کابل برق در شهرستان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت که با اخبار و اطلاعات به دست آمده مشخص شد سارقان کابل برق با خودروی ال ۹۰ به سمت کرمان متواری شده اند که طی یک عملیات، ماموران پاسگاه عملیاتی شهید زارع خودرو و سرنشینان  آن را متوقف کردند.
سرهنگ «فولادی» افزود: متهمان زوج غیر بومی و سابقه دار بودند و در تحقیقات پلیس به چندین فقره سرقت اعتراف کردند و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

ایست به پراید  آویشنی
ماموران انتظامی طبس در بازرسی از یک سواری پراید، ۱۹۰ کیلو آویشن قاچاق در این شهرستان کشف کردند.
 فرمانده انتظامی طبس گفت: مأموران انتظامی پاسگاه ده محمد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی یک سواری پراید را برای بازرسی متوقف کردند.
سرهنگ «علی پور» افزود: مأموران در بازرسی از سواری پراید ، ۱۹۰ کیلوگرم آویشن قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به دست آوردند. به گفته او در این زمینه، خودرو توقیف و متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

اجرای طرح «313»
طرح «313» با بهره‌گیری از ظرفیت دینی و علمی روحانیان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) زیرکوه همزمان با ماه محرم و صفر در این شهرستان اجرایی می شود.
 مسئول تبلیغات اسلامی زیرکوه گفت: تقویت باور‌های دینی خانواده‌های مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، تحکیم بنیان خانواده ، کنترل آسیب‌های اجتماعی و تبلیغ چهره به چهره از جمله اهداف اجرای این طرح است.حجت الاسلام «اسماعیلی» با بیان این که طرح 313 به نیت یاران امام زمان (عج) و در قالب افزایش اعتقادات معنوی درخانواده‌های تحت حمایت اجرا می شود، افزود: سهمیه شهرستان 15 خانواده مشخص شده است که در سه مرحله اجرا می شود و در هر مرحله پنج خانواده زیر پوشش فعالیت های فرهنگی و دینی این طرح قرار می گیرند.به گفته او در طرح 313 ، خانواده های دارای آسیب های اجتماعی مشخص می شوند و روحانی اعزامی هر ماه سه بار به منازل مراجعه می کند و ضمن روضه خوانی و بیان احکام به بررسی مشکلات خانواده می پردازد.همچنین به منظور اجرای این طرح مشکلات خانواده های تحت حمایت به مشاوران و مددکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) زیرکوه ارجاع می شود و به دنبال این هستیم تا این طرح تا پایان سال به صورت مستمر اجرا شود.