575 هزارنفر واکسن نزده اند

نیاز استان به یک میلیون دوز واکسن کرونا

انصاری- در استان ۵۷۵ هزار نفر بالای ۱۸ سال دارای شرایط دریافت واکسن هنوز وجود دارند که برای واکسیناسیون با دو دوز به این مشمولان، به وجود یک میلیون و ۱۵۰ هزار دوز واکسن دیگر نیاز است.
از قله پیک پنجم کرونا عبور کردیم و آمار مبتلایان به کرونا در استان رو به کاهش است .
دبیر ستاد دانشگاهی وکنترل کرونا ویروس در استان از کاهش 28 درصدی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد وگفت: موارد مثبت تست‌های مولکولی و سریع کرونا در استان در هفته گذشته به طور متوسط ۴۰۶ مورد بود که در این هفته به ۲۹۲ مورد رسید.
 «شریف زاده» با اشاره به این که استان از قله پیک پنجم عبور کرده و آمار مبتلایان رو به کاهش است، افزود: متوسط مبتلایان بستری در بیمارستان‌های استان از ۲۸۰ مورد در هفته گذشته به ۳۶ مورد رسیده و متوسط موارد بستری در بخش‌های ویژه در هفته گذشته و این هفته تغییری نداشته و ۴۰ مورد است.
وی با اشاره به این که در استان ۵۷۵ هزار نفر بالای ۱۸ سال دارای شرایط دریافت واکسن هستند که برای واکسیناسیون با دو دوز به این مشمولان، به وجود یک میلیون و ۱۵۰ هزار دوز واکسن نیاز است ، افزود: با توجه به واکسیناسیون انجام شده تاکنون در استان به تحویل بیش از ۷۴۸ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن دیگر نیاز است.او تاکید کرد: افراد بالای ۶۰ سال نیاز به ثبت نام در سامانه سلامت ندارند و می‌توانند بدون نوبت با مراجعه به مراکز واکسن دریافت کنند.
وی با اشاره به آمار کرونا در شبانه روز گذشته گفت: در این مدت 853 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که 356 بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شدند.
به گفته وی هم اکنون ۳۹۲ بیمار با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۲۴۰ نفر را بیماران کرونا تشکیل می دهند و از این تعداد ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند که حال هشت نفر نامساعد است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت سه مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد قربانیان این بیماری به هزار و ۸۵ نفر افزایش یافت.