رویداد

چالش قیمت روی جلد داروها
تامین دارو همیشه از چالش های پیش روی بیماران است. یک روز کمبود است، یک روز گران می شود، یک روز نوع خاصی عرضه می شود و ... اما در این بین تفاوت قیمت در عرضه آن با نرخ هایی که روی برخی درج شده، حکایت دیگری است که البته صدای گلایه بیماران هیچ وقت به گوش متولیان آشنا نبوده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به تفاوت قیمت روی جلد برخی از داروها با قیمت اعلامی از سوی متصدیان گفت: در خصوص قیمت گذاری داروها، کمیسیونی در وزارت بهداشت متشکل از سازمان حمایت از مصرف کننده، واحد‌های تولید کننده و وزارت بهداشت تشکیل   که در آن جا قیمت نهایی تعیین و به صورت نرخ نامه به داروخانه‌ها ابلاغ می‌شود.
دکتر«آهنی» افزود: بنا به دلایلی از جمله گرانی، تحریم و قیمت بالای دلار، ملاک قیمت فروش دارو برای داروخانه‌ها قیمت روی جلد نیست بلکه قیمتی است که سایت سازمان غذا و دارو به صورت روزانه منتشر می‌کند.وی ادامه داد: برای تعیین قیمت‌ها باید یک ملاک از بین فاکتور، قیمت روی جلد و سایت سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شود که از نظر کارشناسی بهترین ملاک برای تعیین قیمت دارو، سایت سازمان غذا و داروست و مردم می توانند هرگونه شکایت دارویی را از طریق شماره ۱۹۰ گزارش دهند.او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تامین واکسن آنفلوآنزا گفت: تا سال قبل واکسن آنفلوآنزا به طور منظم از شهریور وارد کشور می شد، اما امسال هنوز خبری از واردات نیست و جامعه هدف این واکسن در انتظار اعلام وزارت بهداشت هستند. وی افزود: سال گذشته این واکسن با تأخیر به استان رسید و در دو مقطع با دو قیمت متفاوت به هم استانی‌هایی که متقاضی بودند تزریق شد.
 

آغاز به کار جهادگران مدرسه ساز
حسین قربانی – آغاز به کار قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز استان با امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل نوسازی مدارس و سازمان بسیج سازندگی استان اجرایی شد.رئیس سازمان بسیج سازندگی استان روز گذشته در این مراسم با اعلام این که یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ سازمان بسیج سازندگی کشور تمرکز گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه‌های جهادی است تا نظارت بیشتری بر فعالیت و عملکرد آن ها انجام شود، گفت: بعد از تشکیل قرارگاه‌های ملی، قرارگاه‌های جهادی استانی هم تشکیل می‌شود و بعد از برگزاری جلساتی با سازمان نوسازی مدارس کشور و تشکیل قرارگاه ملی جهادگران مدرسه‌ساز به تبع آن قرارگاه استانی در خراسان جنوبی تشکیل و برنامه‌ریزی شد تا ۴۰ گروه جهادی تخصصی در این حوزه فعالیت داشته باشند.
«هنری» افزود: تعمیر، مرمت و زیباسازی مدارس در اولویت کار قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز استان قرار دارد و اولین قرارگاه شهرستانی هم در بشرویه تشکیل شد.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم با اعلام این که به تنهایی نمی توانیم پاسخ گوی همه نیازهای آموزش و پرورش باشیم، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه بسیج سازندگی استان برای مرمت، رنگ‌آمیزی، حصارکشی و ساخت مدارس با استفاده از ظرفیت های گروه‌های جهادی به این اداره کل کمک خواهد کرد.به گفته «چاوشان» در سال های گذشته  اقداماتی توسط گروه‌های جهادی برای مدرسه‌سازی انجام شده  اما امروز تخصص‌گرایی در اولویت کار گروه‌های جهادی قرار گرفته است.
ایران یاران جوان
طرح «ایران یاران جوان» با هدف مهار ویروس کرونا و شتاب‌بخشی به  واکسیناسیون عمومی در استان اجرایی شد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر استان باهدف اجرای طرح ملی واکسیناسیون از 25 مرداد آغاز شد.
به گفته «موهبتی» در یک هفته گذشته ۳۱۸ دوز واکسن توسط اعضای جوانان هلال‌احمر در دو مرکز شهرستان‌های خوسف و قاینات تزریق شده است.
بوروکراسی اداری مانع تبدیل ایده ها
به اختراع

بوروکراسی اداری مانعی برای تبدیل ایده ها به اختراع است.
سردار«قاسمی» فرمانده سپاه استان روز گذشته در مراسم معرفی رئیس جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اعلام این که سپاه در حوزه پزوهش با رویکرد رسیدن به مرجعیت علمی برای حل مشکلات امروز و آینده جامعه ورود کرده است، گفت: هرچند بوروکراسی اداری مانعی بزرگ برای تبدیل ایده ها به اختراع برای حل مشکلات جامعه است ولی باید استعداد های فراوان کشور به خوبی شناسایی شوند تا نخبگان در میدان های تولید و... با برنامه ریزی مناسب حضور داشته باشند.   
در پایان سرهنگ «فرخنده» به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج علمی استان معرفی شد.