چالش قیمت روی جلد داروها

تامین دارو همیشه از چالش های پیش روی بیماران است. یک روز کمبود است، یک روز گران می شود، یک روز نوع خاصی عرضه می شود و ... اما در این بین تفاوت قیمت در عرضه آن با نرخ هایی که روی برخی درج شده، حکایت دیگری است که البته صدای گلایه بیماران هیچ وقت به گوش متولیان آشنا نبوده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به تفاوت قیمت روی جلد برخی از داروها با قیمت اعلامی از سوی متصدیان گفت: در خصوص قیمت گذاری داروها، کمیسیونی در وزارت بهداشت متشکل از سازمان حمایت از مصرف کننده، واحد‌های تولید کننده و وزارت بهداشت تشکیل   که در آن جا قیمت نهایی تعیین و به صورت نرخ نامه به داروخانه‌ها ابلاغ می‌شود.
دکتر«آهنی» افزود: بنا به دلایلی از جمله گرانی، تحریم و قیمت بالای دلار، ملاک قیمت فروش دارو برای داروخانه‌ها قیمت روی جلد نیست بلکه قیمتی است که سایت سازمان غذا و دارو به صورت روزانه منتشر می‌کند.وی ادامه داد: برای تعیین قیمت‌ها باید یک ملاک از بین فاکتور، قیمت روی جلد و سایت سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شود که از نظر کارشناسی بهترین ملاک برای تعیین قیمت دارو، سایت سازمان غذا و داروست و مردم می توانند هرگونه شکایت دارویی را از طریق شماره ۱۹۰ گزارش دهند.او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تامین واکسن آنفلوآنزا گفت: تا سال قبل واکسن آنفلوآنزا به طور منظم از شهریور وارد کشور می شد، اما امسال هنوز خبری از واردات نیست و جامعه هدف این واکسن در انتظار اعلام وزارت بهداشت هستند. وی افزود: سال گذشته این واکسن با تأخیر به استان رسید و در دو مقطع با دو قیمت متفاوت به هم استانی‌هایی که متقاضی بودند تزریق شد.