در ششمین روز دهه فجر

974 واحد مسکن مهر در استان به بهره برداری رسید

کاظم حیدری– روز گذشته 974 واحد مسکن مهر در استان به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ما، در ششمین روز از دهه فجر با حضور استاندار، نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پروژه های مدرسه 12 کلاسه شهیدین قاسمی، 974 واحد مسکن مهر استان و گازرسانی به 8 روستای بیرجند به بهره برداری رسید.
در مراسم افتتاح پروژه 168 واحدی مسکن مهر بیرجند که به نمایندگی از 974 واحد مسکن مهر استان به بهره برداری رسید مدیرکل راه و شهرسازی گفت: مجموع واحدهای مسکن مهر خراسان جنوبی 31 هزار و 319 واحد است که با افتتاح این تعداد پروژه واحدهای ساخته شده مسکن مهر استان به 28 هزار و 219 واحد می رسد و 200 واحد دیگر هم تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته «جعفری»، از مجموع پروژه های افتتاحی 828 واحد مربوط به بیرجند و 146 واحد مربوط به شهرهای کمتر از 25 هزار نفر است.
وی از بهره برداری از 2 هزار و 900 واحد مسکن مهر استان در نیمه اول سال 95 خبر داد و در تشریح پروژه 168 واحدی مسکن مهر دادگستری بیرجند گفت: این پروژه در قالب 21 بلوک 8 واحدی و در 5 طبقه با زیربنای 100 متر مربع ساخته شده است که سهم آورده هر متقاضی 35 میلیون و تسهیلات هر واحد 25 میلیون تومان بوده است و برای رفع مشکل فاضلاب آن از چاه های جذبی استفاده شده است.
بنابراین گزارش، پروژه دیگر مدرسه 12 کلاسه شهیدین قاسمی بیرجند بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
مدیر آموزش و پرورش بیرجند در مراسم افتتاح این مدرسه گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت 5 هزار و 392 متر مربع و زیربنای هزار و 353 مترمربع احداث شد.
«سجادی نژاد» افزود: برای ساخت این مدرسه تاکنون یک میلیارد و 380 میلیون تومان اعتبار از محل درآمدهای عمومی هزینه شده است و در آن 800 دانش آموز تحصیل می کنند.
وی با اشاره به این که ساخت 105 کلاس درس دیگر در مسکن مهر بیرجند و 415 کلاس درس دیگر هم در پروژه های مسکن مهر استان نیاز است، افزود: در حال حاضر 59 کلاس درس در حال ساخت است.
گازرسانی به 8 روستای بیرجند
سومین پروژه ای که دیروز در بیرجند افتتاح شد گازرسانی به 8 روستای بیرجند بود که گازرسانی به روستای منظریه بیرجند به نمایندگی از این پروژه ها به سرانجام رسید.
مدیر عامل شرکت گاز استان در این مراسم گفت: با افتتاح این پروژه روستاهای رقویی، منظریه، حسین آباد ، امیرآباد شیبانی، چهکندوک، مزگ، فوداج و زینی با جمعیت هزار و 289 خانوار، از نعمت گاز برخوردار می شوند. وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه 56 درصد از جمعیت روستایی بیرجند از گاز برخوردار شدند.
در حاشیه
*مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های ششمین روز دهه فجر مرکز استان به دلیل تاخیر در پرواز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با یک ساعت تاخیر شروع شد.
*از همان دقایق ابتدایی و قبل از ورود مسئولان به پروژه 168 واحدی مسکن مهر بیرجند، تعدادی از صاحبان مسکن مهر بیرجند برای بیان مشکلات خود به این مکان آمده بودند و هنگام ورود استاندار و قائم مقام وزیر به استقبال آن ها رفته و مشکلات خود را به گوش آن ها رساندند.
به گزارش خبرنگار ما، تکمیل نبودن ساختمان های مسکن مهر، آسفالت نبودن خیابان ها و معابر اصلی از مهم ترین مواردی بود که ساکنان مسکن مهر بیرجند خواستار رفع آن شدند.
*«خدمتگزار» استاندار خراسان جنوبی برای رسیدگی به وضعیت این واحدها قول مساعد داد و گفت: مدیر کل بازرسی خراسان جنوبی مسئول است از این واحدها بازدید کند و گزارش بازدید را به استاندار ارجاع دهد تا اقدامات لازم انجام شود.