printlogo


تجمع اعتراض آمیز در حوزه علمیه معصومیه بیرجند

حیدری-جمعی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ارگان های استان، امامان جمعه و جماعت شهرستان ها، طلاب، روحانیون ، مدرسان و علمای حوزه های علمیه استان در ادامه اعتراضات به سخنان اخیر استاندار خراسان جنوبی در حوزه علمیه معصومیه بیرجند تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری وی از سوی وزارت کشور شدند.
به گزارش «خراسان جنوبی» در این مراسم که پیش از ظهر روز گذشته برگزار شد ، امام جمعه فردوس با بیان این که روحانیت از ابتدا حافظ اسلام بوده است گفت: امروز هم اگر اجازه بدهیم کسی به اسلام و اعتقادات ما توهین کند مورد لعن الهی قرار می گیریم و هر جا که بدعتی انجام شود باید علمای اسلام مردم را آگاه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین «بابایی» افزود: اگر استاندار در بیان سخنان خود تعمدی نداشته باید به تذکرات نماینده ولی فقیه در استان عمل می کرد چرا که اگر به فرامین نماینده ولی فقیه در استان عمل می کرد کار به این جا نمی کشید که در استان علیه استاندار تجمع کرده و شعار داده و خواستار برکناری او شوند.
وی تاکید کرد : باید از استاندار پرسید که در برابر سخن آیت ا... مکارم شیرازی چه موضعی گرفته و چرا از کرده خود پشیمان نیست و از مردم عذر خواهی نمی کند؟ استاندار باید بعد از تذکر نماینده ولی فقیه در استان از مردم و علما عذرخواهی می کرد .
امام جمعه فردوس با بیان این که پیروی از ولایت فقیه با شعار دادن محقق نمی شود گفت : باید برای پیروی از ولایت فقیه به آن التزام عملی داشت .
همچنین در این مراسم امام جمعه نهبندان هم علما را مرزداران واقعی دین برشمرد و گفت : پاداش این مرزبانی هزاران برابر از مرزبانی مرزهای جغرافیایی بیشتر است . حجت الاسلام والمسلمین «خزایی» اجتماع مردم و روحانیت استان را در جهت پاسداری از دین دانست و اضافه کرد : باید مسئولان کشور صدای مردم خراسان جنوبی را شنیده و به خواسته های آن ها عمل کنند و باید بدانیم که اگر امروز جلوی این حرکت گرفته نشود در آینده باید منتظر تحرکات بزرگ تر از این باشیم . وی با اشاره به سخنان استاندار در جمع هنرمندان گفت: حکم رقص زن برای زن و مرد برای مرد حرام است و اگر زن برای مرد و یا مرد برای زن باشد بدتر از آن می شود .  امام جمعه نهبندان ادامه داد : خواسته مردم استان و علما این است که مسئولان به حرف هایی که می زنند عمل کنند و در این بین اگر وزیر کشور به خواسته مردم بی توجه باشد اعتماد دولت و مردم از بین می رود.  
امام جمعه سربیشه هم روز گذشته در این تجمع به تماس تلفنی یکی از معاونان استاندار اشاره کرد و گفت : چند روز بعد از سخنرانی استاندار در جمع هنرمندان یکی از معاونان استاندار با من تماس گرفته و از من خواست تا علیه استاندار سخنی نگویم .
حجت الاسلام والمسلمین «سنجری» با اشاره به سخنان استاندار در باره وظایف نیروی انتظامی هم افزود : برخی از افراد که خود را بزرگ می بینند از قوانین اطلاع نداشته و نمی دانند که وظیفه نیروی انتظامی چیست و می گویند که نیروی انتظامی تنها باید به تامین امنیت و ترافیک بپردازد در حالی که در قانون وظایف نیروی انتظامی در 26 بند آمده است . وی تصریح کرد : اخیرا برخی مسئولان ، سایت بیرنا و ... برخی ها را خفاش خواندند .
امام جمعه سربیشه همچنین اقدامات استاندار در انتصاب مشاوران و فرمانداران را نسنجیده دانست و افزود : حجت الاسلام «دیانی» در حالی به عنوان مشاور استاندار انتخاب شد که خودش خبر نداشت و حکم مشاور بودن خود را تحویل استاندار داد و حتی استاندار در انتخاب دستیار خود در امور اهل سنت هم چنان بدعتی کرد که هیچ یک از استانداران این استان انجام نداده بودند.
حجت الاسلام والمسلمین «سنجری» تاکید کرد : اگر استاندار قصد دارد گریه کند باید به حال اشتغال ، بیکاری جوانان ، طلاق ، اعتیاد  ،صنعت رو به تعطیلی و خشکسالی های این استان گریه کند .
امام جمعه سربیشه در ادامه از پوشش نادرست صدا و سیما از  اخبار و خطبه های نماز جمعه انتقاد کرد و گفت : صدا و سیما بسیاری از مطالب خطبه های نماز جمعه را پوشش نمی دهد .
وی تاکید کرد : باید دولت مردان بدانند که ملت خراسان جنوبی ولایی بوده و آقایان سفید پوش سابق و آقایان آبی پوش امروز اهمیت این جلسه را درک کرده و به ائمه جمعه بپیوندند. وی همچنین تصریح کرد : ائمه جمعه و جامعه روحانیت خراسان جنوبی خواستار عزل و اخراج استاندار از این استان هستند و از مواضع نماینده ولی فقیه در استان به صورت همه جانبه حمایت می کنند.حوزه علمیه استان هم در اطلاعیه ای اعلام کرد ، تمام حوزه های علمیه خراسان جنوبی در روز های چهارشنبه و پنجشنبه   تعطیل است.