printlogo


از گوشه و کنار استان

وقف 80 اصله زرشک
 در چهکند مود

همزمان با هفتمین روز از ماه محرم یک فقره وقف جدید در سربیشه ثبت شد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: «اکبر سالکی نیا» به نمایندگی از وارث، بنا بر وصیت پدرشان همزمان با ویژه برنامه بصیرت عاشورایی، سه سهم از 13 سهم مزرعه و قنات امرآباد جنب باسناباد را به همراه دو قطعه زمین مشجر به درخت زرشک به تعداد 80 اصله با ملحقات و متعلقات در روستای چهکند مود وقف کرد. «امینی نسب» ارزش ریالی این وقف را حدود 400 میلیون ریال و به منظور افطاری روزه داران در ماه مبارک رمضان اعلام و اضافه کرد: از ابتدای امسال با احتساب این مورد، هشت فقره وقف در سربیشه ثبت شد.
شمع گردانی در بهدان
شمع گردانی از آیین های سنتی روستای بهدان بیرجند است که سینه به سینه و نسل به نسل در روز نهم محرم برگزار می شود. این مراسم که با معنویت خاص همراه با عشق و ارادت به ساحت حضرت ابوالفضل (ع) همراه است، قبل از غروب خورشید با گذاشتن شمع درون سینی های بزرگ و با حضور افراد به طور دسته جمعی و در قالب دسته ها و محلات در شب نهم محرم برگزار می شود و افراد در آیین شمع‌گردانی به سمت حسینیه روستا حرکت می کنند.

4 قربانی در 2 تصادف
سه نفر در برخورد یک پراید با دو دستگاه پژو در جاده نهبندان – زاهدان جان باختند. رئیس پلیس راه استان در این باره گفت: این حادثه بامداد دوشنبه رخ داد و راننده پراید و دو سرنشین یکی از پژوها جان خود را از دست دادند و سه نفر هم مصدوم شدند. سرهنگ «رضایی» دلیل این حادثه را در دست بررسی دانست و از احتمال انحراف به چپ پراید خبر داد و افزود: در حادثه ای دیگر نیز در محور قاین – گناباد، یک پراید با عابر پیاده برخورد کرد که عابر جان باخت.